Sposobnost za sreću

Je li to depresija or what?

Ima jutara kad sam nevidljiva.

Na Zrinjevcu jedna je žena išla na mene prsa o prsa, iako sam hodala ravno svojom putanjom; dva su me muškarca lupila u ruku mašući rukama u hodu; tri sam djevojke izbjegla u zadnji čas, jednu po jednu, jer me, udubljene u same sebe, uopće nisu primijetile, možda su mislile da sam malo gušći zrak.

Fusnota.[1]

            Ujutro postavljam pitanje dana: hoće li mi ovaj dan donijeti nešto zbog čega ću biti radosna? Odgovor šuti, ne javlja se.

            Pokušavala sam i imperativno: danas odlučujem biti sretna! Bez promjene.

            I tvrdnjom koja ne dopušta sumnju: Danas ću biti sretna. Ništa.

            Jer:

Istina je da se čovjek mora dobro osjećati da bi se dobro osjećao. Mora moći biti sretan da bi bio sretan. Što ako je to samo stvar kemijske izmjene tvari u mozgu, a mi se gombamo s tolikim teorijama?[2]

Ili ipak:

Jedna meni bliska, mlada, lijepa i zaljubljena djevojka nedavno mi je rekla – ne rekla, uskliknula: “Tako sam sretna da me ništa ne brine!”

Pokušavam nešto drugo: molim da budem tako dobra i spokojna da se sve ružno od mene odbija. Ne znam može li djelovati molitva koja se ne temelji na vjeri nego na prizemnoj, racionalnoj potrazi za pomoći. To je ta situacija, kako kaže moj majstor za struju. I, kad sam kod struje, pokušavam ne sjediti s prekriženim nogama niti držati prekrižene ruke, kažu da je to kurcšlus za kolanje energije.

A  možda je u pitanju samo umor, koji izgleda kao nešto opasnije.


[1] Usput, primijetila sam da na ulici ima sve manje onih nehajno odjevenih, nenašminkanih djevojaka u komotnim košuljama i ravnim cipelama, a sve više vrlo elegantno i vrlo ozbiljno odjevenih vrlo mladih djevojaka, male crne haljinice sa sakoom i visoke pete u devet ujutro. Isto je i s mladićima: sve ih je više u odijelima, s kravatama, s mobitelima na uhu, užurbanih. Pretpostavljam da to znači da ima sve manje studenata, a sve više mladih koji rano nalaze poslove, menadžerske, brokerske, posredničke, one od kojih se očekuje dobra zarada i za koje je, po zapadnjačkom sistemu, važnije kako radiš nego koju si školu završio.

[2] Iskreno se nadam da će Sani preskočiti ovaj post, jer bi je ražalostilo da vidi kako sam beznadno loša učenica teorije vlastitog izbora.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

2 odgovora na Sposobnost za sreću

  1. Ligia Luckhurst napisao:

    Nisi ti nevidljiva nego ljudi sve vise zive u svojim glavama a sve manje paznje obracaju okolici.

    Kako se osjecati dobro; nekoliko ideja proizaslih iz vlastitog iskustva:
    1) Nemoj ujutro postavljati tvoje pitanje dana. Time vec pri prvom koraku vrednujes dan iskljucivo prema tome koliko ti daje, a ne prema tome sto je i kakav je.
    2) Nemoj si naredjivati. Znas dobro koliko mi ljudska bica obozavamo da nam se surovo naredjuje… odmah cemo postupiti protivno naredbi. a ako i pokusamo, nikada necemo doseci vlasiti ocekivanja. To je nemoguce.
    3) Nemoj nista tvrditi. Mi smo svi previse skepticni da bi vlastite tvrdnje ozbiljno shvatili, pa bi svoju tvrdnju samo obezvrijedila.
    2 i 3 spadaju ustvari pd 1. Pocinjes dan misleci o sebi i proicirajuci sebe u njega. Daj tome danu da dise bez da je nuzno obojen tvojim ocekivanjima. Mozda te iznenadi.

    Sviđa mi se

Komentiraj

