Sveta obitelj; prirodno sredstvo protiv komaraca; tisa

Bože, oprosti mi ako griješim.

Zagreb vrvi štandovima na kojima piše Sveta obitelj. Za štandovima sve mladi ljudi, možda srednjoškolci i studenti. Skupljaju potpise za referendum. Referendumsko pitanje: jeste li za ili protiv gej brakova.

Uzrujavaju me ti štandovi, njihova brojnost i mladež koja uz njih dežura. „Da me bar za neku televiziju anketiraju, pa da kažem što o tome mislim!“ rekla sam svom mužu.

„Daj, nemoj, molim te“, kaže on.

Jutros sam na putu do posla prošla pokraj četiriju. Svi dozivaju i nutkaju da im se priđe, a ja svima pokažem znak ne rukom dignutog kažiprsta, značajno ih pogledam[1] i s negodovanjem odmahujem glavom.

Na zadnjem, ispod Nacionalne i sveučilišne, zastala sam, čemu čekati da me netko anketira. „Hoćete potpisati?“ pitao me s nadom mlad i simpatičan dečko.

„Nikad. Ja sam protiv toga!“

„Pa mi samo skupljamo potpise za referendum… Zašto nećete?“ umiljato pita.

„Znate li vi jedno važno ljudsko pravilo? Znate li ono: živi i pusti druge da žive?“

„Slažem se s tim pravilom. Ali svatko ima pravo na svoje mišljenje.“

„Naravno. A koje je vaše mišljenje? Za što se vi zalažete?“ žao mi je što ga zbunjujem, nadmoćna sam, jer znam što želim reći, a on je nepripremljen, k tome muško.

„Pa…“

„Recite mi, kako gej brakovi mogu ugroziti Svetu obitelj.“

„Mi samo smatramo da su djeca sretnija kad imaju mamu i tatu.“

„Na temelju čega to smatrate? Jeste li pitali koje dijete, jeste li probali? Znate li koliko je djece uništeno u hetero-brakovima?“

„Da, na žalost…“

„I recite mi, koliko sretnih brakova znate?“

Nisam čekala da odgovori. Krenula sam, ali sam još morala dodati: „Vi, tako mlad i zgodan i simpatičan dečko… zar ne mislite da biste mogli nešto korisnije raditi od ovoga?“

Opet sam krenula i opet zastala: „I da znate, ja sam vjernica!“

Nisam lagala. I jesam vjernica, prilična. Kad bi se čovjek morao svrstati samo među vjernike ili nevjernike, prije bih pripadala vjernicima. Možda vjernica nije prava riječ, ja sam u stvari bogobojazna: „Bože, bit ću dobra, da te ne naljutim ako postojiš.“ („I ako ovo vidiš, ne osuđuj me, trudim se i imam dobre namjere.“)  Voljela bih da sam prava, velika vjernica, to olakšava život. Po mom mišljenju vjera je jedan od tri puta do sreće, uz ljubav i kreativnost, pa čak i kad je samo nadomjestak za ljubav i kreativnost, jer i kreativnost je nadomjestak za ljubav, pa joj to ne umanjuje ljepotu[2]. Tješim se da nisam griješnica, jer se ni vjera, kao ni ljubav i kreativnost, ne mogu postići namjerno.

Ali definitivno starim i možda će dečko samo odmahnuti rukom i reći: “Dosadni babac!” Ipak, ako postoji i mala šansa da će razmišljati, neka sam i babac.

Prirodno sredstvo protiv komaraca:

U 2 dcl vrele vode otopi se 5 dkg smeđeg šećera. Prethodno plastičnu bocu od 1,5 ili 2 l razrežeš oko polovice. Kad se voda ohladi, uliješ u bocu,  na to se zdrobi cijeli jedan svježi kvasac (ne treba miješati), a gornji dio boce postavi se na donji naopako, kao lijevak. Omota se folijom ili crnom plastikom (ne znam do koje visine, ne piše, možda samo dokle je tekućina). Komarci navodno idu na to kao ludi, mami ih miris vrenja, i utapaju se.

Jedna moja znanica je isprobala i kaže da je jako efikasno, ali i da jako smrdi.

Tisa:

Svatko treba posaditi tisu oko svoje kuće ili gdje već može, jer je tisa drvo čudotvornih svojstava i pomaže da ti se riješe neke stvari koje ti u kući loše idu. To mi je rekao jedan prijatelj[3] kad sam mu pričala o prokišnjavanju. I još je rekao da kad posadiš tisu, to trebaš svima pričati, što ja, evo, i činim.


[1] To sam pokupila od jedne moje kolegice koja vodi talk-show. Svako svoje pitanje koje ona doživljava kao važno, poprati dugim, piljećim pogledom po kojemu mi gledatelji shvatimo da je pitanje važno, a goste pogled zbuni više od samog pitanja. Kad to postigne, zadovoljno olabavi oči.

[2] Uh, što sam sve rekla u tridesetak riječi, djelovat će neozbiljno.

[3] Da netko ne bi nešto pomislio: to je jedan iznimno inteligentan, iznimno iznimno obrazovan i iznimno iznimno iznimno svestran čovjek, kojemu intuicija i razum rade u takvoj harmoniji kakvu ni kod koga drugoga nisam primijetila. I – eto slučaja! – gej.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena. Bookmarkirajte stalnu vezu.

5 odgovora na Sveta obitelj; prirodno sredstvo protiv komaraca; tisa

  1. Ligia Luckhurst napisao:

    Slazem se da je vjera jedan od tri (ako su tri) puta do srece. Svi pravi vjernici koje sam upoznala su puno sretniji i vise uravnotezeni ljudi nego nevjernici. Steta sto se zaista ne moze postici namjerno, ili dati cjepivom. Pa tako nisam vjernica…

    Sviđa mi se

  2. Zlica napisao:

    „Današnja djeca slušaju kuruzu, čitaju SMS-ove i agitiraju za zabrane. Kad sam JA bila mlada“ misli si babac „slušali smo rock, čitali Polet, a zabrane smo prezirali. Eh, to su bila vremena…“
    Dosadnog li bapca!!!
    😦 🙂 😦

    Sviđa mi se

Komentiraj

