Prokišnjavanje, horoskop, majstori

Majstorski rječnik

Majstor me iznenadio, ništa nije uprljao. Zašto? Zato što nije ni došao.

„Majstore, mi vas čekamo, rekli ste da ćete doći…“

„Nisam, reko sam da ću vam se javit kad ću doć!“

„Al niste se ni javili.“

„Nisam, kad nisam mogo doć.“

„Pa kad ćete doć?“

„Vjerujem da ću ovdje završit do ponedjeljka.“

„Pa ćete se u ponedjeljak javit ili doć?“

Počet ću sastavljati majstorski rječnik i raspačavati[1] ga neiskusnim ženama:

Dolazim u subotu = javit će hoće li doći, a to ovisi o poslu koji trenutno radi ili nekom boljem poslu koji mu se više isplati nego poslić kod tebe

Ako se ne javi = neće ni doći i ne dolazi mu se

Dogovorit ćemo se = ako tako odgovori kad pitaš za cijenu, znači da ćete tako oderati da:

a) ga je stid izgovoriti (mlađi majstori početnici) ili b) se boji da ćeš odustati od posla (ako procijeni da si iskusnija babaroga)

A matrijal ste već nabavili? = ako je odgovor da, posao mu je znatno pao u očima, jer mu je izmaknula zarada na materijalu plus bodovi kod dobavljača.

Predkazanje[2]

Umjesto parketara, bio je majstor iz plinskog servisa – procurio bojler. Namočio pod koji smo danima isušivali uz pomoć užasnog stroja koji bruji i grije i košta 90 kn/dan, kako bi podloga bila dovoljno suha da se parketi mogu polagati. Svi naši prijatelji opet se stresaju od jeze i sažaljevaju nas,

a samo ja znam istinu: proriče mi Susan Miller (najbolja horoskopica svim Strijelcima) probleme s prokišnjavanjima, poplavama, pucanjima cijevi itd. sve do 2026. godine (a kredit je do 2027., jednu godinu ćemo uživati ili će nas tek tada banka izbaciti iz stana?). A počelo je 2007., kad smo kupili stan i digli kredit (u fazi retrogradnog Merkura, za koji tada nisam znala).

Susan Miller kaže: Stalno vas upozoravam: jeste li osigurali stan od prokišnjavanja!

Jesmo, jesmo, ali osiguranje ne da novac, ovo je banana-republika. Znam da osiguranja nigdje ne daju, ali kod nas pogotovo ne daju, ne daju nikako, prave te imbecilom.

„Mama, ja ti se zbilja čudim, kako ti možeš vjerovati u te gluposti? Pa to bi značilo da, recimo, dvanaestina čovječanstva trenutno ima iste probleme kao ti. I Slaven je Strijelac, jel njemu prokišnjava? Osim toga, prokišnjava i nama, tati i meni i Točki, a mi nismo Strijelci.“

Kaže sin.

„Logično, logično. Ali meni prokišnjava, baš kako ona piše.“

„Pa nemoj čitati“, kaže on.


[1] Ja bih radije rekla rasparčavanje, tako smo prije govorili, ali kažu da to nije pravilno, da je taj r suvišan i da je oblik rasparčavanje srbizam. Uopće ne razumijem zašto raspačavanje, od čega to dolazi? Rasparčavanje mi zvuči logičnije, bar za srpski jezik  – od parče? Parče tebi, parče meni? Na hrvatskom je parče komadić. Raskomadanje? Ne ide. Komadić je i dio. Razdjeljivanje. Ide, samo ne zvuči kolokvijalno. Pomozi, Jelenko, otkud raspa-čavanje?

[2] Ja bih radije rekla predskazanje, tako smo prije govorili, ali kažu da to nije pravilno, da je taj s suvišan, k tome predskazanje je srbizam (pa da, s – srbizam, a ono gornje je rbizam)

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

12 odgovora na Prokišnjavanje, horoskop, majstori

  1. Negoslava napisao:

    Kada samo renovirali kupatilo, majstor za pločice je rekao, završavam za desetak dana. Biće nas dvojica. Onda je došao sam, stizao oko 10 sati, pio kafu do 11, s pauzom za ručak oko dva sata, a odlazio oko osam – idem sad malo privatno da poradim, što je značilo, još negde. I tamo radio do jedno 24 sata. Produžilo se, tako, to mučenje na duže od mesec dana. Sreća, imamo i prizemlje.
    Naravoučenije – majstoru dosadjivati, prilikom dogovora, da da bar neko obećanje na koje možete da se pozovete. Inače. teško vama.

    Sviđa mi se

  2. jasna napisao:

    Eeee ljudi, ovo je “kamilica”, u usporedbi s mojim slučajem kupaonice:Pred doduše 40-tak godina, no sjećanje je tako svježe kao da se desilo jučer..U renoviranju i zamjenama cijevi, majstor ma šta majstor, VELEMAJSTOR nam je demontirao wc-školjku i otputovao bolesnom ( ili je to bio samo izgovor) rođaku.Razlog nam je bio sumnjiv, jer je dolazio vikend i bilo je vruće ljeto ! Sreća naši susjedi na katu su imali puno razumijevanje i trpili nas nekoliko dana dok se nismo snašli u potrazi za nekim tko će nastaviti. Ostali dio “slikovnice” možete si sami “nacrtati”

    Sviđa mi se

  3. jasna napisao:

    Drugi se slučaj desio pred tjedan dana.Ničim izazvan, uz prasak nam je pao dio stropa (žbuke) u kuhinji, ujutro u 5 sati. Bila je nedjelja.Moram pohvaliti sve koji su oko toga bili angažirani.Danas je strop uređen, oličen, a sve u roku i po redu kako je dogovoreno.Moram reći tu pohvalu. Nek se uz loše nađe i koja pozitivna priča o majstorima. Tim više,kaj je u ovoj priči jedan od učesnika Zg-holding o kojem se i ne čujee baš puno dobrog.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Meni su jednom vadili neke papire koje sam zabunom bacila u kontejner za papir, u 7 ujutro, čeprkali su po brdu papira na kamionu jer se ja nisam mogla popeti! Rekla sam da ću kad-tad objaviti pohvalu na tv. Ako ne prije, kad postanem direktor.

      Sviđa mi se

  4. LaBiLnA napisao:

    A čudne li ženeeeee… Pa lepo ti je rekao da će se javit kad će doć’ 😀

    Meni se više sviđa ovo “raspačavanje” – pače tebi, pače meni 🙂

    Sviđa mi se

  5. Zlica napisao:

    Kad sam se, sretna , uselila u novi stan nisam ni znala što su mi majstori sve priredili. Imala sam malu bebu, naime, pa ih nisam mogla stalno držati na oku. Jel da ti pričam kako su mi zabili čavao u tek postavljene instalacije za grijanje – ispod novog novcatog parketa?! Ili kako su mi srušili zid pa podigli na istom mjestu, premda je poanta rušenja bila upravo u POMICANJU zida?
    Al ono što me prvo šokiralo bio je parket. Nov novcat, jasen, bajcan u bijelo pa lakiran. Lova do krova, trogodišnja ušteđevina. (Super ti je laminat, govorili su mi frendovi; sad kad ga je pas izgrebao jasno im je da je parket… al to je druga priča.) I tako… beba spava, a mama čisti novi dom. I brišem ja taj parket, brišem li brišem, a mrlje nikako van… sve dok nisam shvatila da su mrlje ISPOD laka. Kao i onaj MAČAK ispod radijatora.
    -Pa dobro kako ste mi mogli zalakirati otiske od tenisica?
    -Jesam ti reko – smije se majstor šegrtu – da obrišeš cipele prije lakiranja?
    -A kako ste mi mogli zalakirati ovu paučinu ispod radijatora?
    -Pa nisam vam ja čistačica!!!
    -A ovi čavli – pokazujem na rubne letvice gdje svaki drugi čavao viri pola centimetra ili je zatucan napola – kako ste mogli ostaviti čavle? Ta imam malo dijete, bebu koja puzi!!!
    Majstor sliježe ramenima, a ja u očaju – Zar vas nije sram, jel bi i sebi ovako sredili parket?
    -Sebi ne bi – cereka se majstor. Onda je malo ustuknuo, valjda zbog mog „dršte me da ga ne ubijem“ pogleda. Samo… mogla sam mu staviti soli na rep, već sam platila.
    Otada mrzim majstore. Sve redom.

    Sviđa mi se

  6. Zlica napisao:

    Nisam jezikoslovac, al meni raspačavanje i rasparčavanje nikad nisu bili isto. Raspačavanje je kad dijeliš kopije istog, a rasparčavanje je kad podijeliš dio po dio i više nikad ne dobiješ cjelinu. Ili ne….?

    Sviđa mi se

Komentiraj

