Simbioze ≠ prijateljstva

Dosadan, a možda i žalostan tekst

Jedan nas prijatelj i njegova žena mjesecima zovu na roštilj u svoju novu kuću na selu.  Napokon smo našli vikend kad smo svi slobodni. Plan je bio da odemo u subotu, roštiljamo, prespavamo, a u nedjelju se vratimo u grad.

U petak je nazvao da pita idemo li u subotu ili u nedjelju. Za razliku od mog muža, ja sam odmah znala da je tu neka kvaka.

„Pa… “ oklijevala sam, pitajući se trebam li ga neuvijeno podsjetiti da smo se dogovorili i subotu i nedjelju.

Nije čekao da nastavim: „Mislim, svejedno je, subota ili nedjelja. Jedino možda nekome odgovara da se u subotu odmori…“

„Kome?“

Prečuo je i pitao: „Za što si ti, subotu ili nedjelju?“

„Meni je svejedno“, rekla sam razočarano.

„Pa, onda je možda bolje nedjelja.“

„Ako misliš da je bolje nedjelja, onda pitaj mog muža, on baš ne voli nikud ići nedjeljom, zbog posla, priprema i tako…“

Nisam se dala ja, a nije se dao ni on. „Ne moramo ostati do kasno.“

„Okej. Pitaj njega, pa kako se dogovorite.“

Nismo se dogovorili, jer moj muž zaista ne voli ići nedjeljom, a i ja sam mu objasnila da je njima vjerojatno iskrsnulo nešto drugo za subotu.

Tako je i bilo. U subotu navečer bili su s nekim drugim društvom, što smo slučajno doznali.

„Kako ti sve kužiš!“ divi mi se muž.

Kužim, ali nije to baš divno. Jer sam ljuta. I ne znam hoću li moći izdržati da im to ne kažem.

Pričam o tome sa svojim najboljim prijateljem. Uvijek je dobro pitati ljude, pogotovo pametne. Pogotovo njega, ljutibaba je kao i ja, samo što je on diplomatsko dijete, pa to diplomatski rješava. A moj tata je bio klesar :-).

„Prijatelji smo, nisam očekivala da će nas tako napraviti budalama.“

„Pa ne znači da vas je napravio budalama…“

„Ali je!“

„Znam, ali ne znači da je to htio. Možda mu je samo bilo neugodno reći da mu je nešto drugo iskrsnulo.“

„Znam, ali zašto mu je neugodnije reći istinu nego raditi budale od nas?“

„Ljudi su takvi…“

„Mislila sam da smo prijatelji. Ako si s nekim blizak, lakše ti je reći istinu nego ga raditi budalom.“ (Svrdlam, znam.)

On kima, ne želi se suprotstaviti, vidi da nije trenutak.

„Samo kad nisi s nekim blizak treba izmišljati izgovore. Ako nisi blizak, nije ti prijatelj.“

Kad razmislim, sva moja bivša prijateljstva okončala su se zbog toga što nije bilo dovoljno bliskosti. Zanimljivo, u svim tim slučajevima samo sam ja tako mislila,  a ona druga strana ili nije znala o čemu pričam ili je bila uvrijeđena.

Možda više ne vjerujem u prijateljstva. Ni u ljubav. Ni u kakve veze osim krvnih i veza s bićima koja su o tebi ovisna (psi).

Imala sam prijateljicu kojoj sam društveno imponirala iz nekih razloga, ali je istodobno nisam ugrožavala u ženskim područjima. Idealno, kao kad dvije prijateljice, jedna bogata, a druga siromašna, nose istu odjeću, koju bogata kupuje, a na siromašnoj ljepše stoji. Dugo mi je trebalo da shvatim tu simbiozu, tek pošto je  prekinuta.

Imala sam drugu prijateljicu, koja je bila uz mene u teškim trenucima na poslu, jedina od svih, zbog čega nikad u nju nisam sumnjala. Poslije se pokazalo da joj služim kao redovita tjedna terapija. Slušala je i ona mene, kao i ja nju, ali me nije smatrala najboljom prijateljicom. Kad je počela pobolijevati, ja sam  skupljala informacije sa svih strana o sredstvima koja bi joj mogla pomoći,  nju je to nerviralo, a ja nisam shvaćala zašto. Počela se otresati i na kraju me posve odbacila. I to sam shvatila tek naknadno: jer više nisam bila onakav član simbioze kakav joj je trebao – slušač.

A da ne bi bilo da sam ja jedina nevina: tri su me prijateljice napustile kad su se prepoznale u mojim knjigama. U tim simbiozama ja sam njih iskoristila kao građu. Ne znači da nije bilo još simbioza u kojima sam ja bila parazit, ali ih nisam svjesna.

Možda su simbioze jedine moguće veze, a prijateljstva i ljubav samo stvar nerealnih očekivanja i “etimološke neusustavljenosti”?

Molim svog jedinog preostalog najboljeg prijatelja da me uvjeri da ovo nije istina.

On ne čita blogove, ako uspije, znat ću da je spontano.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

8 odgovora na Simbioze ≠ prijateljstva

  1. LaBiLnA napisao:

    Moj otac je umeo da kaže svojim prijateljima “Gde si moj provereni prijatelju?” što je mene užasavalo i bilo me je sramota. Ali, u ovim godinama, kad malo bolje razmislim… možda prijateljstva treba povremeno testirati. Ne mislim na prijateljstva iz mlađih dana, tu nikada nisam imala dilemu, ali ova novija (sa posla, letovanja, slava i preslava) … verujem da bi otpao dobar postotak 🙂

    Sviđa mi se

  2. jasna napisao:

    Ako mogu ikako pomoći svojim mišljenjem, u ovakvim sam slučajevima uvijek za istinu. Ovo “pravljenje” da sam nešto prečula ili da sam zaboravila što je bio dogovor, mi je koma. Kaže se ljude se veže za riječi a volove za rogove. Svaki se plan može izjaloviti.O promjeni i razlogu sigurno postoji način, da se kaže U ovom mi se slučaju čini, da je ponuda za dvodnevni provod očito bila izrečena u “napadu” dobrog raspoloženja, a kasnije je prevagnula komocija…ili tko zna što. Uglavnom takva sjena na iskreno prijateljstvo se teško izgubi.

    Sviđa mi se

  3. Negoslava napisao:

    Uvek istinu! Svaka laž na kraju bude provaljena,a mi, slagani, i ne shvatimo da je, možda, taj koji je lagao, izabrao laž kao sredstvo linije manjeg otpora – i da nas ne povredi i ne razočara i ne…a ustvari nas izgubi na kraju. Da je rekao, odlažemo za sledeći put, bez navodjenja razloga, spasio bi i svoju dušu i prijateljstvo.
    I znaš ono – da je valjalo, još bi trajalo.

    Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    Istina, da. Ali ima tu jedna stvar koja vlada: karakter. Intenzivno razmišljam o tome:naš karakter je naš najbolji prijatelj i naš jedini pravi neprijatelj, ovisno kakav je. Pitanje: trebaš li prijatelja odbaciti zbog “greške” na karakteru, iako je tu grešku imao i kad ste se sprijateljili, samo je tada nisi bio svjestan? Ili ga prihvatiti nesavršenog, kao što si i sam? Racionalno, ja na to kažem da, ali u duši, ne mogu preći preko izdaje. I tako se vrtim u krug.

    Sviđa mi se

    • Negoslava napisao:

      Ista sam. I to ne zato što hoću, nego me na svaku ovakvu izdaju nešto stegne u grlu i ja ne mogu ni da se lažno nasmešim osobi koja mi je to uradila. I zato se jednostavno udaljim.

      Sviđa mi se

  5. jasna napisao:

    Uvijek i samo istina može održati dobre odnose. Ne treba s njom mahati nepotrebno, naročito ako bi bila neugodna za prijatelje. Upravo kako kaže Negi, da su rekli…odgađamo, sve bi spasili. Oni koji za Vas osjećaju iskreno prijateljstvo izabrali bi pogodan način.
    P:S:
    Ispričavam se za ” Negi”, kraće je, meni se čini nekak zgodno, nadam se da Vas nisam uvrijedila. Ma mi iz Zg-a (pa čak i šire) smo poznati po deminutivima i onom cicilimicili…kaj baš nije svima simpa. Nije bilo u lošoj namjeri. No, umjesto ovog “pustog” tumačenja, mogla sam napisati jednostavno puno ime i sve ostalo bi nilo nepotrebno.

    Sviđa mi se

    • Negoslava napisao:

      Ne, sve posle nadimka sam znala i sama, T ako da je ustvari objašnjenje… ako se ja pitam, moglo i da izostane. Ali, nije ni suvišno. I da zamolimm nešto, dok se još upoznajemo – da se unapred izvinimo jedni drugima za sve eventualne grubosti, greške ili….sve ono što bi možda ličilo na to, kako nas takve trivijalnosti ne bi opterećivale u komunikaciji.
      Dosadilo mi, bre, da se sve nešto izvinjavam , nekima koji me ne razumeju ili pogrešno shvate ili pomisle da sam ja mislila šta nisam islila, pa eto, bar u ovom virtuelnom krugu da poštedim sebe dodatnih i dosadnih objašnjenja i pravdanja. A vas, sve koji mislite isto.

      Sviđa mi se

    • jasna napisao:

      Točno, sva se spetljam od pustih isprika za nešto što bi se moglo eventualno krivo proztumačiti. Hvala na razumijevanju i “prislanjam” unaprijed sve svoje potrebne i nepotrebne isprike !!

      Sviđa mi se

Komentiraj

