Dosada

 

Krimić

 Dosada je najdosadnija stvar u Svemiru.

Dosadniji je od dosade samo dosadni krimić. Takvog sam jednog posudila „na ljetnu posudbu“, misleći da će mi biti štivo za plažu.

Tako je dosadan da radije gledam kako se žena koja sjedi uz rub mola diskretno rasteže vježbajući jogu i misli da je nitko ne vidi. Ne bih ni ja da ne prepoznajem pokrete.

            Neću napisati kako se krimić zove ni tko mu je autor, ne samo zato što je autor prijatelj moga muža, nego zato što je živ i naš, mogao bi ovo pročitati, pa bi ga to moglo potištiti: istinu koja nikome ne koristi, a nekome može štetiti ne treba ni reći.

Utješno za sve nas nepriznate pisce: taj je pisac ugledan, poštovan, nagrađivan, smatraju ga odličnim piscem. Znači, to što mi nismo ni ugledni, ni poštovani, i nagrađivani ne znači da nismo dobri pisci. Ni da jesmo. Nema nikakve veze.

Taj mi je krimić pomogao da shvatim jednu po mom mišljenju jako važnu stvar:  razlika između beletristike i ostalih vrsta teksta nije ljepota. Nego sloboda. Podcrtala bih riječ sloboda kad to ne bi značilo da se loše izražavam, pa trebam grafičke štake. Dodala bih i igra, kad to ne bi bio tako ofucan i moderan pojam.

Kad sjedneš pred prazan ekran, sreća koja te obuzima dolazi od slobode. Sloboda! sad, od ovog trenutka, od prvog do zadnjeg slova, mogu stvarati što hoću, ono što mogu reći jedino ja iz svog jedinstvenog DNK. Nije lako poznavati sebe, ali treba stalno gurati glavu u sebe i upoznavati se, pisati iz sebe. Nije lako, jer prethodno treba ljuštiti mnoge slojeve pravila, nakana, pretvaranja, ambicija i koječega. (Eto, kad god mi je važno što preciznije prenijeti što želim reći, ispadne rogobatno, jer nisam posve slobodna, mislim na vas.)

 Nije mi jasno kako pisac koji je uživo neopisivo duhovit i zabavan, koji je napisao desetke romana, još nije shvatio kakva je moć u njegovim prstima, koja beskrajna sloboda? Zar ne osjeća sreću što može napisati što god hoće. Nego si je, jadan, zadao da napiše krimić. A valjda si je zadao i još koješta, možda toliko toga da mu je dosadno i pisati. Onoliko koliko je meni dosadno čitati.

I gle sad – licentia poetica, tek sam se sad sjetila da je još jedno moje dosjećanje odavno izumljeno.[1]

Pa, iskoristit ću svoju slobodu na ovom bijelom kvadratu i napisati štos tako loš da ga ne bi trebalo ni napisati, ali mu ne mogu odoljeti,  a pao mi je na pamet jutros dok sam išla na posao: hitno mi treba lijek protiv otrovanja zvan  antiTVetanus.

Kasnila sam na posao zbog majstora koji je kasnio još više i, prigodno, na Tkalči sam vidjela bijeli kombi neprozirnih pobijeljenih prozora na kojemu je crnim slovima pisalo KARMA plin voda grijanje. Vozilo koje vozi majstore u neki međuprostor na okajavanje i iskupljenje svega što su zabrljali u prošlim životima.  

 

 


[1] Često se ograđujem kad objavljujem svoje izume, otkrića, spoznaje i slično, jer pretpostavljam da su te stvari već odavno otkrivene, ali svejedno objavljujem jer sam ja do njih došla sama, pa dijelim s onima koji možda još nisu. Neka ovo sad bude napomena za sva moja slična buduća već otkrivena otkrića.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Knjige koje (ne)čitam. Bookmarkirajte stalnu vezu.

10 odgovora na Dosada

  1. aleksandranm napisao:

    ha,ha,ha.odlicno

    Sviđa mi se

  2. aleksandranm napisao:

    a sta kazes, antiTVetanus!!! recept protiv trovanja,lagano istezanje kad niko ne gleda 🙂

    Sviđa mi se

  3. tanjatg napisao:

    O dosadi su mnogi pisali. Sećaš se šta je Bodler samo govorio o njoj!? Sigurna sam da se iz dosade ništa dobro ne rađa, ništa kvalitetno, pa čak ni dosadna književnost. Jer i za takvu je potreban nekakav napor, dakle – ne dosada. Dosada ubija, s dosadom je dosadno i ona je opasna. Ima jedna rečenica u tekstu koja me je baš zaustavila, parafr: ono od čega niko nema koristi ne treba tom nekom ni da se kaže. (Ova može da se razvije u postu pod nazivom “Tange III hahahaha!”) Međutim, ti meni deluješ kao neko kome apsolutno nikad nije dosadno, kao neko ko je davno raščistio šta voli, šta ne, u čemu uživa, u čemu ne… i tako dalje. Vrlo iskreno živiš, Vesna, a tako i pišeš. Ovo takođe mislim i kada je o tvojim izumima reč! 🙂

    Sviđa mi se

  4. tanjatg napisao:

    Moj komentar je zaista bio iskren (i jedan i drugi :))

    Sviđa mi se

  5. vesna napisao:

    Pa zar bi me usrećio da nisam znala da je iskren??? Znaš, sretna sam što sam se “ublogala” s tobom i s još nekima, upoznala sam divne, darovite ljude (tj. mahom žene) i zbog toga je ovo sve vrijedilo.

    Sviđa mi se

  6. Wojciech napisao:

    Ne znam, lično mislim da je nemoguće odvojiti autora od dela.
    Dobro je što je krimić u pitanju, a ne ljubavni roman..
    Pozdrav Vesna! 🙂

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      I ja mislim da je nemogue. I mislim da sam otkrila klju njegovog dosadnog pisanja: potpuno je neradoznao! Kiselo-namrgoen, sam sebi dovoljan. Staraka neradoznalost. Nije takav oduvijek bio, nego je takav s godinama postajao, zato je njegovo pisanje mrtvo, kao da vatru loi izgorenim drvima, tako nekako. I da, u pravu ste,dobro da nije ljubavni roman :-).

      Dana 11. kolovoza 2013. 16:45 Vesna uro-Tomi

      Sviđa mi se

Komentiraj

