Izvadak iz intervjua s Nikolom Teslom

Intervju s Nikolom Teslom iz 1899. godine

Zbog problema s Internetom, sa zakašnjenjem prenosim dijelove intervjua s Nikolom Teslom koji je prije nekoliko tjedana objavio Tamoiovde.  Prenosim, jer su tu teme koje treba širiti i ponavljati.

(…)

TESLA: Da, to su neka od mojih važnijih otkrića. Ja sam ipak poražen čovjek. Ja nisam ostvario ono najveće što sam mogao.

* NOVINAR: Šta je to, gospodine Tesla?

TESLA: Htio sam osvijetliti čitavu Zemlju. U njoj je dovoljno elektriciteta da postane drugo Sunce. Svijetlost bi sijala oko polutara, kao prsten oko Saturna. Ljudski rod nije sazreo za veliko i dobro. U Kolorado Springsu napojio sam Zemlju elektricitetom. Isto tako je možemo napojiti i drugim energijama, kao što su pozitivne psihičke energije. One su u muzici Bacha ili Mozarta, ili u stihovima kod velikog pjesnika. U Zemljinoj unutrašnjosti postoje energije vedrine, mira i ljubavi; njihovi izrazi su cvijet koji raste iz zemlje, hrana koju dobijamo iz nje i sve ono što je čini čovjekovim zavičajem. Ja sam proveo godine tražeći način na koji bi te energije mogle uticati na ljude. Ljepota i miris ruže mogu se uzimati kao lijek, a sunčevi zraci kao hrana. Život ima beskonačan broj vidova, a dužnost naučnika je da ih pronalazi u svakom obliku materije. Tri stvari su bitne u tome. Sve što činim je traganje za njima. Znam da ih neću naći, ali neću ni odustati od njih.

* NOVINAR: Koje su to stvari?

TESLA: Jedno je pitanje hrane. Kojom zvjezdanom ili zemaljskom energijom nahraniti gladne na Zemlji? Kojim vinom napojiti sve žedne, pa da im se srce razveseli i da shvate da su bogovi?

Druga stvar je: kako uništiti energije zla i patnje u kojima prolazi čovjekov život? One se katkad javljaju kao epidemije iz dubine svemira; u ovom vijeku te bolesti su se sa Zemlje raširile po svemiru.

Treća stvar je: postoji li u svemiru suvišna svjetlost? Ja sam otkrio zvijezdu koja, po svim astronomskim i matematičkim zakonima, može nestati, a da se naizgled ništa ne izmijeni. Ta zvijezda je u ovoj galaksiji. Njena svjetlost se može zbiti do takve gustoće da stane u kuglu manju od jabuke, a težu od Sunčevog sistema. Religija i filozofija uče da čovjek može postati Hrist, Buda i Zaratustra. Ono za čime ja tragam luđe je, veće i nemogućnije. To je: šta učiniti da se u svemiru svaki čovjek rodi kao Hrist, Buda i Zaratustra.

Ja znam da je gravitacija naklonjena svemu što treba da leti i moja namjera nije da napravim leteće naprave (avion ili raketu), već da čovjeku povratim svijest o njegovim vlastitim krilima… Dalje, ja pokušavam da probudim energije koje se nalaze u vakumima. Vakumi su najveći izvori energija; ono što se smatra prazninom samo je manifestacija neprobuđene materije. Nema praznine na Zemlji, niti u svemiru. U crnim rupama, o kojima govore astronomi, najmoćnije su energije i izvori života.

* NOVINAR: Na prozor vaše sobe u hotelu “Valdorf-Astoria”, na trideset trećem katu, svakog jutra slijeću golubovi.

TESLA: Čovjek mora biti sentimentalan prema pticama. To je zbog njihovog krila. I on ih je nekada imao, prava i vidljiva!

* NOVINAR: Niste prestali da letite još od onih davnih dana u Smiljanu!

TESLA: Želio sam da poletim sa krova i pao sam: pogrešni dječji proračuni. Ne zaboravite, mladiću: krila su sve u životu!

* NOVINAR: Nikada se niste ženili! Nije poznata nijedna vaša ljubav prema nekoj ženi. Fotografije iz mladosti prikazuju vas kao izuzetno lijepog čovjeka.

TESLA: Ne. Nisam. Dva su puta: mnogo ili nimalo seksa. Sredina služi za obnavljanje ljuskog roda. Previše seksa kod izvjesnih ljudi pothranjuje i snaži vitalnost i duh. Uzdržavanje od seksa to isto čini kod drugih ljudi. Ja sam izabrao taj drugi put.

(…)

                        

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

5 odgovora na Izvadak iz intervjua s Nikolom Teslom

  1. LaBiLnA napisao:

    Još nisam stigla da pročitam ovaj post kod @Tamoiovde. Videla sam da je malo duži, pa sam ga obeležila kao “unread”, i svaki dan odlažem. Baš hoću da budem odmorna i da ga čitam u jednom dahu, a nešto mi se ne da. Sada si me ti zaintrigirala da ga pročitam još koliko sutra 🙂

    Sviđa mi se

    • vesnadrazan napisao:

      Eh, LaBILna, vidiš kako si ti sposobna, našla si ga i pod brojem. A Tamoiovde će mi uskoro plaćati proviziju koliko ga reklamiram.
      Al ozbiljno – vrijedi pročitati, velike stvari on tamo govori, da se smrzneš od vlastite malenosti pred njim.

      Sviđa mi se

    • LaBiLnA napisao:

      Danas ga čitam, obećavam 🙂 A proviziju da tražiš obavezno 🙂

      Sviđa mi se

  2. LaBiLnA napisao:

    Pročitah 🙂 Hm… Čudan čovek, eto … Ja ovako “mala”, teško da mogu da razumem ono o čemu Tesla priča. Verujem da je stanje duha pokretač energije. I dobre i loše.

    Sviđa mi se

Komentiraj

