Dobre strane smrti

Ovo nije tužan tekst

Ne bih ga ni pisala, ali smatram da moram: ako sam vas uznemirila, moram vas i smiriti.

Bila je komemoracija. Dobro za njegovu  dušu.

U prvim redovima nisu sjedili šefovi, ni u drugim, trećim, četvrtim. U dvorani su bili oni kojima je bio drag. O njemu su govorili njegov zadnji šef, dobar čovjek, i jedan kolega iz mladosti, još od Akademije. Taj kolega uspio je reći sve što je trebalo, a da ništa nije zagorčio. Rekao je kako vjeruje da je Branka „donekle samljeo ovaj sustav ovdje“ i da je Branko do kraja ostao sanjar, pjesnik i dijete. Da je nudio svoje scenarije, ali ih nije uspijevao realizirati jer nikad nije bio spreman na trgovinu, „bio je, kako dobro opisuje stara hrvatska riječ, sebetkan“, rekao je. Divna riječ, jasna i zvučna.

Dobra strana smrti: kad čovjek umre, odjednom ga svi poznaju. Dok je živ, pričaju:  „Znaš onog…?“ „Čekaj, ne znam, koji je to, jel to onaj…“ „Nije, nije, to ti je onaj koji…“ „Nemam pojma… Ma sigurno ga znam, al ne mogu se sjetiti…“

Dobra strana smrti je i što te svi vole kad umreš. To nije licemjerno, to je dobro, jer tako će, kako kaže Purpleray, lakše otići. U pravu je  što me upozorio: ne treba ga zadržavati  ni pravdom, ni osvetom, ni gorčinom.

Zato potiskujem misli od kojih mi je vrilo i ključalo u glavi. Nadam se da se neizgovorene i nenapisane misli ne čuju ni na kojem svijetu. Da mogu, stavila bih je, tu svoju glavu, na ekonomični program, da vrti pola količine robe, štedi struju i ne pregrijava se.

Treba samo reći: idi spokojno, Branko, bio si voljen na zemlji.

Ili, kako kaže moja draga Marija: „Znaš kaj, pa možda je za njega dobro što je umro, ko zna kaj bi mu se još sirotom moglo dogoditi.“ 🙂

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

8 odgovora na Dobre strane smrti

  1. Ligia Luckhurst napisao:

    Ovo sto je rekla tvoja kolegica podsjeca me na ono sto je negdje napisao Beckett, da “treba ubiti stakora jer ce inace umrijeti”. 🙂

    Sviđa mi se

  2. Negoslava napisao:

    Poslednja rečenica sadrži svu ironiju i svu gorčinu života ovozemaljskog – onu kojom je nagradjen običan, mali, pošten i svoj, ČOVEK.
    Dobro je što rukovodilaca nije bilo. Nisu kaljali poslednji oproštaj.
    To nije umela jedna moja koleginica, koja se toliko zanela kada je postala šef, pa maltretirala sve redom.
    Najglasnije je ridala, kada smo držali komemoraciju kolegi, čijoj je preranoj smrti i ona doprinela. Možda i zbog griže savesti. Ali, bilo je jako ružno

    Sviđa mi se

  3. tanjatg napisao:

    Baš te je, vidim, sve zajedno pogodilo, uprkos Dobroj strani smrti.Uznemirila nas možda jesi, ali si nekako, upravo ovim tekstom, mene, ne mogu da kažem uznemirila više nego prethodnim, ali me jesi više rastužila. Jako si iskrena. Doživljavam te kao izuzetno jaku ženu, duboku osobu ali imam utisak da tvoja pravdoljubivost, častoljublje i čestitost umeju i da te koštaju ponekad. A opet, šta ćemo, kako se boriti protiv sopstvene prirode? Može i to, ali teško. Uostalom, budimo ono što jesmo. Da nisi takva kakva jesi, ne bih posećivala ovo mesto. To je meni prvenstveno čast. Imaš zagrljaj od mene!!!

    Sviđa mi se

  4. Milovanović Siniša napisao:

    Već sam jednom napisao ovaj komentar,ali moram ponovo:kineska stara izreka kaže “smrt nije kraj,smrt je vaskrsenje,Kraj sveta za jednu gusenicu je prelep leptir”

    Sviđa mi se

Komentiraj

