Uzrok mnogih ružnih pojava u današnjem društvu

(Preneseno iz članka Životinja stada, s bloga Tamoiovde)

Odgovor na mnoge apsurde  leži u rezultatima sociopsihološkog istraživanja  britanskih znanstvenika sa Sveučilišta Leeds: većina ljudi – i to ne mala većina, nego njih 95 posto! – ponaša se kao dio stada! To znači da pet posto ljudi vodi većinu koja bez razmišljanja slijedi vođe. Ne pitajući se ni kamo ide, ni zašto onamo ide.

Takvo ponašanje prikladno je u pojedinim situacijama, na primjer kod planiranja pješačkih staza u prometu. Možda i za čekanje tramvaja u urednim kolonama. I to je uglavnom sve.

Pa čemu se onda čudimo što smo zatrovali Zemlju, što nam je zemlja opljačkana, dok smo mi sjedili skrštenih ruku ili slijedili vođu?

Čemu se možemo nadati?

Ali, nade, navodno, ima. (Riječ navodno znači da sam se povela za nekim, pa i ovo čitajte razmišljajući 🙂 😦 . )

NLP. Možda se možemo naučiti misliti svojom glavom, uz pomoć NLP-a (neurolingvističkog programiranja). Cilj je svjesno donositi odluke.  Ako sam dobro shvatila, misaoni proces treba znati uskladiti s emotivnim izborom, a ne dumati bez kraja  i konca ili, s druge strane, postupati impulzivno, bez razmišljanja. Da biste prestali biti dio stada, morate znati sljedeće:

Koji su vaši najvažniji ciljevi?

Što morate učiniti da biste ih ostvarili?

Kako se vidite za pet godina?

Ova pitanja navodi učitelj NLP-a, koji kaže da je u svojoj dvadesetpetogodišnjoj praksi ustanovio kako devet od deset ispitanika na ta pitanja odgovara „ne znam, vidjet ćemo…“

Neobično je da  sistem obrazovanja ne uči kako se postavljaju ciljevi i donose odluke.

Opširnije na Tamoiovde.

Poruka za Boru S., Tamoiovde: Vaša mi se stranica otvara s errorom, pa ne mogu ni lajkati, ni ocijeniti, ni napisati komentar. Da ne mislite da sam nezahvalnica koja vas pokrade, pa i ne zahvali: hvala na korisnoj temi.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

9 odgovora na Uzrok mnogih ružnih pojava u današnjem društvu

  1. Litero napisao:

    Što se tiče obrazovnog sustava, čast izuzecima, ali mnogi tamo zaposleni ne shvaćaju koliko je važno poticati neovisno, kritičko, svoje razmišljanje. Zapravo, prije će biti da se prave da ne shvaćaju jer im ne paše, zbog raznoraznih velikih troškova. Nikad neću zaboraviti kako sam jednom iz kemije nadrapala jer sam uradila zadatak na svoj, kraći način. Profesorici je to, unatoč točnom rješenju, bilo neprihvatljivo jer nisam koristila njezin, dug i kompliciran postupak. Pa sam dobila keca i još se derala na mene kako se usuđujem nešto mimo nje smišljati (?). To me, među brojnim drugim sličnim lekcijama, naučilo koliko se u školama cijeni kad se misli svojom glavom. Dosta je to široko područje pa nerado generaliziram jer sam imala i okej učitelja, ali ne mogu si pomoći, bez obzira na te nešto bolje slučajeve, sve mi je to nekako loše, loše u obrazovanju. Mislim da se tu puuuuuuno toga treba popraviti.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Meni se čini da škole ne uče ničemu botnom ni na pravi način. meni su, recimo, bolne točke temljopis, povijest, matematika, kemija, fizika 🙂 U povijesti se uče samo ratovi, u zemljopisju gdje ima koje rudače, u matematici ne znaš čemu sve to… Nigdje tu nema ljudi i stvarnog života. Meni je npr. profesorica matematike u gimnaziji, kod koje sam uvijek imala jedan, došla na sat, pogladila me po glavi i rekla sažalno: Nisi ti tako glupa, mala Ćuro, kad si znala ono napisati. (“Ono” je bila školska zadaća iz hrvatskog Ja kad sam sam sa sobom, koju je profesorica hrvatskog čitala svima u zbornici.)

      Sviđa mi se

    • Litero napisao:

      Ma bože sačuvaj. Meni je učiteljica još u predškolskom stručno ocijenila da ne znam matematiku. Kako? Ne znam. Znam samo da sam crtala trokut i bojila ga crvenom (valjda sam malo prešla). Druga učiteljica, koja se zatekla tu, rekla je kako lijepo crtam, na što je ta moja ispalila kako ja nemam veze s matematikom. Užas. Ja sam tek kasnije, mimo škole, otkrivala koliko su prirodne znanosti zanimljive i kako se na svakodnevni život mogu lijepo primijeniti. Zbog škole i loših profesora sam ih manje-više izbjegavala proučavati. Jadno kad vidiš da te uče oni koje to i same ne zanima. Ne znam kako onda uopće mogu očekivati da će cijeniti i poticati raznovrsnost znanja, vještina, talenta, kako god se to zvalo. Što manje znaju o svom predmetu, to mi se više čini da ga napumpavaju u uberznanost i pamet. Žalosno, prije svega. Svačega tu ima…

      Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      🙂 Dijalog postovima. Odličan tekst, čita, izdavajam kratak dio, zbog sličnosti misli:
      Pogledaj, nigde misli, originalnosti, sjaja u očima… Piši bre čoveče, ti to umeš. Vidi, niko ne želi da bude ličnost, nego model, svi hoće da se ostvare, što valjda znači da od malih ljudi žele da postanu velike stvari, Sve sam SANDWICH MAN, firma na dupetu, leđima, u glavi. Pa ni to nije dosta, nego daj da korigujemo Božije delo, pa ‘delo’ na klanje : za lep osmeh ordinacija SEKUTIĆ, za lepe grudi Dr-ka SIKA&SEKA,za punije usne klinika MILEUSNIĆ.

      Sviđa mi se

  2. Ligia Luckhurst napisao:

    Najbolje da si jos uz sve ostalo namecem I petogodisnji plan. Sto ja znam sto ce biti! Vidjet cemo!

    Sviđa mi se

  3. TamoiOvde napisao:

    Ma, dajte Vesna, meni je zaista drago da posećujete TamoiOvde, a počastvovan sam, da na ovakav način obraćate pažnju na neke od objavljenih tema, pa samim tim sadržaje širite i obogaćujete ličnom, posebnom aromom i bojom.
    Nadam se da je problem sa otvaranjem stranice bio privremen i ničim izazvan.

    Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    Hvala vam. A problem je bio u ljudskom faktoru, meni, i kanti od kompa, na poslu. Ali na poslu ionako nije red posjećivati blogove 🙂

    Sviđa mi se

Komentiraj

