Ima li uživanje cijenu?

 

Ima li uživanje[1] cijenu?

 Ovo nije kukanje, samo tako počinje.

 Nedavno sam nekoliko dana nosila kavu u teglici od kuće i pila je na poslu s kolegicom, umjesto da naručim svoju bijelu espresso s vrelim mlijekom, jer nisam imala ni sedam kuna za kavu. U toj kavi nije bilo gotovo nikakvog uživanja osim dnevne doze kofeina, o kojemu sam ovisna. Uživanje u ritualnoj bijeloj kavi svaki dan oko jedanaest vrijedi mnogo više od sedam kuna i od kofeina.

Uživanje je i večera s prijateljima. Kad se možeš raspojasati i uživati bez grižnje savjesti: u radosti što si okružen prijateljima, razgovorima, gluparenju, hrani, piću, kolačima, lots end lots of kejks. To vrijedi puno više od cijene jednog pileta, dviju glavica salate, pola kile oraha za roladu od prhkog tijesta umiješenog sa svinjskom masti, debelo nafilane orasima i s tankim slojem pekmeza, dvije-tri boce vina i nekoliko čašica rakije.

Iako je takvih prijatelja sve manje. Sve je više onih koji paze ne samo koliko nego i što jedu, mjere, misle, važu, preračunavaju, poslije večere trče ko maniti i broje korake – tisuću koraka navodno potroši obrok. (Jest, malo morgen.)

Nedavno sam bila na večeri na kojoj domaćica nije jela. Jest ona, doduše, rekla da je „cijeli dan pomalo probavala“ pa ne može ni zinuti, ali svi smo se osjećali pomalo glupo, čak i ona. A ja sam, da nelagodu preusmjerim s njezinog trbuha na druge stvari, rekla: „Da si Borgia, mislila bih da si nam otrovala hranu.“

I sad se ja pitam kako ljudi toliko opsjednuti zdravljem i mršavošću ne znaju da je i uživanje zdravo, zdravije od zdrave hrane? I da gladovanje u kojemu se ne uživa, kao ni hrana u kojoj se ne uživa, ne mogu biti zdravi?

 


[1] Osjećaju li i drugi razliku između užitak i uživanje ili sam je ja umislila? Meni se čini da uživanje ima šire polje značenja, a ako i nema, ima šire asocijativno polje. Ili je možda užitak samo više profuran i otrcan? Ili glagolska imenica sama po sebi više upućuje na onoga tko uživa nego na užitak sam? Sve divna, zanimljiva pitanja o jeziku kojima gnjavim druge ljude, jer još nisam otkrila srodnu dušu ni po tom pitanju.

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

27 odgovora na Ima li uživanje cijenu?

  1. Ne mogu odmah da kažem gde sam se sve našao. Lakše bi mi bilo da nabrojim stavke “pod” kojima se nisam našao, jer ih – nema.

    Sviđa mi se

  2. Negoslava napisao:

    Dok sam kile nagomilavala zahvaljujući kolačimaa , sladoledu i ostalim djakonijama, n ije mi ili mi je manje bilo krivo. onda sam krenula da vodim računa, kao, pa se kile nagomilaše od suve kore hleba. Sad se mislim, da li da prvo smršam pa da se vratim kolačima, il da im se odmah vratim. Sa ili bez prijatelja.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Ma ja mislim da se u svemu krije uživanje, samo ga treba naći. ja, na primjer, sad mršavim namjerno, jer mi je postala pretijesna moja roba, a novu ne mogu kupiti, pa sam zadovoljna kad koju suknju opet mogu zakopčati – makar i teškom mukom 🙂

      Sviđa mi se

    • Negoslava napisao:

      A meni nije dovoljna motivacija ni tipa – kupiću sve, pošto pobacam staru garderobu. I dalje nemam šta da obučem, pored svega onoga što visi u ormarima.Al dok ne smrrrrršam, ima da nosim, ako treba, te dve široke suknje i pet majica, ali nema ništa novo. I tačka!

      Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Ma ne znam, moda je to dobro ako nisi sklona onom depresivnom dranju kao ja – vidim s eu ogledalu pa mislim ajd ionako nemam to izgubiti idem se bar nko ovjek najest (a moja hrana su pek, luk, kolai da su jako slatki i sve tako, tradicionalno zdravo 🙂

      Sviđa mi se

  3. tatjanamb napisao:

    „Da si Borgia, mislila bih da si nam otrovala hranu.“ 😆 – Kakva je bila reakcija domacice i gostiju ? Ja bih se nasmejala i vjerojatno posle toga krenula jesti sve u 16 :D.

    Nisam nesto razmisljala postoji li razlika izmedju uzitka i uzivanja. Obicno sam upotrebljavala obe reci. Obe ih volim kao sto volim uzivanje u svemu sto volim i u svima koje volim. Mozda je uzivanje siri pojam od uzitka, mada nisam sasvim sigurna jer jos uvijek ne uspjevam osjetit tu razliku.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Ona nije jela, tvrdoglavo je ustrajala, a mi smo se ostatak večere pravili da ne primjećujemo, fini neki ljudi 🙂
      Pa da i meni je uživanje širi i duži pojam. I dublji.

      Sviđa mi se

  4. tatjanamb napisao:

    I jos nesto. Ne znam da li imate na poslu mogucnost za skuhati sami kavu. Tako u vecini slucajeva rijesavam to pitanje (kupim, prerucim u teglicu, imam svoje posudje – koliko je neophodno – i kuvam po potrebi), a ponekad odem na jedno od omiljenih mjesta blizu firme gdje posedim, pojedem po nesto, popijem kavicu i uzivam u citanju knjiga.

    A za cijenu uzivanja – sve ima svoju cijenu, ali kad je uzitak u pitanju, prepusticu mu se u dobrom dijelu slucajeva sretna i zadovoljna da imam prilike za takvo sto i da umijem uzivati. Hedonizam koji zlata vrijedi :OK: :D.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      pojedem po nesto, popijem kavicu i uzivam u citanju knjiga.- e ovo je za mene raj i idila, o tome maštam cijeli život – da imam dovoljno novca samo za to, svoj omiljeni kafić, stalni stol, i svaki dan u isto vrijeme čitam ili pišem.
      Nije mi kuhanje kave na poslu nešto privlačno, ja sam kavanski tip 🙂

      Sviđa mi se

  5. tangolina napisao:

    Sve što si nabrojala držim u kategoriji: neprocenjivo 🙂 I stvarno mislim da takva zadovoljstva nemaju cenu: dobra hrana i dobro društvo (dodajem i vino na spisak). Možda još i dobra muzika (ona uz koju može iz duše da se zapeva)…E da, i definitivno uživanje u pripremanju hrane za takve goste 🙂
    Postali smo opsesivni u traženju “zdravog”, paranoidni pri čitanju sadržaja pojedinih proizvoda, i zaboravili smo na ukus hrane, i uživanje u svakom zalogaju. Opterećujemo se izgledom, starenjem, a život prolazi. Vreme neće stati i neće se vratiti samo da mi nadoknadimo propušten trenutak sreće i zadovoljstva. Zato su ti trenuci neporocenjivog tako važni.
    🙂

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Da, vino, svakako. Ja pijem crno vino, prije večere, uz kolače i orahe – to mi je ooooooooooooooooh milina, i predjelo – poslije sam gladna ko vuk. Dobro si spomenula uživanje u pripremanju hrane – tu počinje uživanje u svakoj večeri, bez toga ne bi bilo ništa.
      I ovo si dobro i sažeto rekla – jasnije od cijelog mog smetenog posta: vrijeme neće stati da mi nadoknadimo propušten trenutak sreće i zadovoljstva! (Ne znam gdje je ovdje opcija podebljavanja slova, inače bih podebljala.)

      Sviđa mi se

  6. LaBiLnA napisao:

    Mislim da užitak kratko traje, dok je uživanje ipak neki “proces” koji zahteva duže vreme. Moguće je da imaju isto značenje, ali ja sam više za uživanje nego za užitak 🙂 I, da, nikada se nisam odricala ni užitka ni uživanja: u hrani, suncu, ćaskanju, slatkišima, druženju, ljubakanju…etc 😀

    Sviđa mi se

  7. Marina Majska napisao:

    Složila bih se sa Labilnom – užitak kratko traje.
    Evo kako ja to vidim – dok sam pušila užitak mi je bio da zapalim cigaretu, recimo posle nekog posebnog jela… 🙂 a uživala sam u cigaretama – kao trajna osobina. Užitak je nešto što pruža poseban ugođaj… užitak je pojesti jednu posebnu Vasinu tortu… a uživanje je jesti slatkiše. Užitak je leteti avionom u prvoj klasi, a uživanje je putovati avionom (u odnosu na autobus) 🙂 Tako nekako ja to osećam…

    Sviđa mi se

  8. draganatomic napisao:

    Ni sedam kuna za kavu! Vrh! Ni ja danas nisam imala 30 din za kafu, sutra naplata kredita:) Ali uživam u mom životi!!!

    Sviđa mi se

  9. jelenakovincic napisao:

    Ja ne mogu da verujem da ta žena zove na večeru pa onda ne jede???!!! Ja takođe ne bih jela, da neugodnost bude obostrana. Bože, kakvih sve ljudi ima…

    Sviđa mi se

Komentiraj

