Antićirilički požar

Nitko me ne pita, ali svejedno moram reći: oštro sam protiv skidanja ćiriličkih natpisa u mnogim gradovima u Hrvatskoj. Vukovar je zaslužio da bude iznimka, ali ovo drugo postalo je i smiješno i opasno. Još kad je počelo s Vukovarom rekla sam, bojala sam se, da će to ovako buknuti, jer nisu pitali Vukovarce što misle, nisu poštovali njihovu muku. A sad su neke budale u Rijeci čak skinule i makedonsku ćirilicu, valjda nisu primijetile razliku.

Na televiziji govori žena kojoj nisam zapamtila ime, iz Centra za mirovne studije, i kaže: „Izgovor da još nije zrela klima za ćirilicu  sniješan je dvadeset godina poslije rata! I ako klima nije zrela, onda treba pitati tko je za to odgovoran!“

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena. Bookmarkirajte stalnu vezu.

9 odgovora na Antićirilički požar

  1. Sizif napisao:

    Protiv, naravno. Ja sam u sred svoje Srbije trpeo mnogo neprijatnosti jer se koristim latinicom, tako da sam jako osetljiv na to kad nekome brane da koristi bilo koje od pisama koje je učio u školi. Meni su cepali sveske 91-ve, 92-ge, 93-će…

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      razumijem, poštujem. jedino osobno/ vlastito iskustvo ima pravo suditi.

      Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      I zaboravila sam reći – bravo, Sizife, to je divno kad mladi ljudi misle svojom glavom – sudim po “sveskama iz 91,2,3”

      Sviđa mi se

    • Sizif napisao:

      Oba moja roditelja pišu latinicom; ja sam u sedmom, pošto mi je sedmica omiljeni broj, hteo nešto nešto da promenim, tako sam 87-me godine počeo da pišem latinicom; već u osmom razredu sam počeo da osećam probleme, ali devedesetih godina (u kojima sam bio gimnazijalac), to je već postalo neskriveno.

      Drago mi je da sam pronašao tvoj blog. Puno te pozdravljam.

      Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      akoer, i meni je jako drago. neka nas normalnih bude to vie na okupu!

      Sviđa mi se

  2. tanjatg napisao:

    Čisto da ti se javim, da znaš da te čitam i pratim. Ali naprosto na ovakvu vrstu posta nekako ne umem (možda i nemam) šta da kažem. Ne ide mi i to je to. Znaš, ovaj je objavljen u trenucima kada razmišljam da počnem postove na mom blogu da objavljujem na latiničnom pismu uprkos tome što će mi se zvocati, i zvocati, i zvocati… Kako god da okreneš, svuda ekstremi ali od one vrste kojima ne naginjem. ERazumeš? 🙂

    Sviđa mi se

  3. vesna napisao:

    Razumem! :-))))

    Sviđa mi se

  4. Litero napisao:

    Meni je sve to još jedan tužan dokaz manjka ljudske komunikacije i suosjećanja. Trudim se sagledati sve strane, uvažiti i racionalne i emotivne argumente, ali me zatrpa sve skupa i jako je teško naći ravnotežu kakvu zagovaraš. Baš ko neki val. Nadam se da će doći vrijeme kad će miran suživot i njegovanje razlika među ljudima u nekoj budućnosti svih ovih država važiti više nego što se čini da važe sad, upravo zbog te prošlosti. Sad je ona očito preblizu, toliko da se pravo ne smije ni javno reći što misliš. I nije u pitanju samo ta tema i još realnije, nisu u pitanju samo ove ovdje države. Što je jedna moja prijateljica rekla, nije mila majko, gdje sam se rodila, nego mila majko, što sam se ikako rodila. Jako teško kako god okreneš i onda se na kraju krajeva zbog svojih nada osjećaš pomalo glupavo. Ali nema veze, treba se nadati, a onda i nešto poduzimati po tom pitanju, barem otvoreno pisati i pričati o tome, ko što ti činiš. Super si baš 🙂

    Sviđa mi se

  5. vesna napisao:

    “nije mila majko, gdje sam se rodila, nego mila majko, što sam se ikako rodila” – ovo je odlično.
    a tebi hvala

    Sviđa mi se

Komentiraj

