Prva debela krava šalje prvu lastu

Otkupi, razni

 Otkupljivaonica zlata ima više nego što zajedno ima zlatarnica, mjenjačnica i urarnica. Sve zlatarnice i mjenjačnice dodale su i tu djelatnost, a pridodale su je i neki drugi obrti.

Samo na Ilici, najpoznatijoj zagrebačkoj ulici koja se diči imenima svjetskih lanaca trgovina, ima ih šest, i to samo od Trga do Britanca.

Na to smo se već navikli. Ali me potreslo kad sam na jednoj otkupljivaonici vidjela i ovaj natpis: otkupljujemo zubno zlato; otkupljujemo zlatne zube. Užasne i nimalo netočne asocijacije, samo što je ovo mirnodopski.

Na jednom stupu vidjela sam oglas: Otkup nekretnina, 099/6531550. Čuvala sam broj i spremala se nazvati, ali me malo bilo strah, da ne shvate da zovem samo zato što sam zgranuta. Ali sam danas dobila jedan newsletter u kojemu piše:

“KUPITI STAN U OVRSI – PREDNOST ILI ZAMKA?

KUPNJA NEKRETNINE NA U OVRSI JOŠ JE UVIJEK TABU TEMA I NEDOVOLJNO RAŠIRENA MEĐU KUPCIMA NEKRETNINA. OBIČNO NA TAJ NAČIN KUPUJU PRAVNO POTKOVANI KUPCI KOJI ZNAJU ŠTO TO ZNAČI, KAKO SE PONAŠATI I DOBRO PROFITIRATI. 

Sve je više nekretnina koje se prodaju na ovaj način od strane banaka, vjerovnika pravnih i fizičkih osooba, kao i od strane suvlasnika koji ne mogu naći zajednički jezik, pa je ovo jednini način da podijele imovinu. 

Prednosti ovakve kupnje što se stvarno mogu kupiti dobre nekretnine za 2/3 ili 1/3 procijenjene vrijednosti što znači jako povoljno. To su uglavnom nekretnine s urednim vlasništvom i svim dozvolama, jer banke u pravilu ne stavljaju hipoteku na drugačije nekretnine. “

 I sad ja pitam: kakav je to čovjek koji bi mogao profitirati na tuđoj muci? Po čemu bi bio bolji od ratnog profitera, hijene i banaka?

 A da ovo ne bi značio kraj mojih pozitivnih postova, završavam dobrom viješću:  na jednoj zlatarni piše: Zlato -20%. Lasta koja najavljuje prvu debelu kravu 🙂

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena. Bookmarkirajte stalnu vezu.

8 odgovora na Prva debela krava šalje prvu lastu

  1. Negoslava napisao:

    Seečam se nekih informacija, kada je i nas zapahnula svetla budućnost, pa strane banke, pa krediti, pa avioni, kamioni,naši građani su od poznavalaca materije, pa čak i od nekih iz Narodne banke, upozoravani na opreznost. Uz argument – u Hrvatskoj je tada, statistika je obelodanila, 30 odsto domaćinstava bankrotiralo, jer nisu mogli da otplaćuju kredite za kupljena trajna potrošna i nepotrošna dobra. Skoro niko se na ta upozorenja nije osvrtao.
    E sad, ne znam šta da mislim – zamisli nekoga ko ima malo para za kupivinu regularnog stana, ali dovoljno za jedan iz tvoje priče. Da li ga osuditi ili ne? Nisam pametna.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Osuditi, nego kako. Upotrijebit u drastian primjer: zna li koliko je bilo praznih srpskih kua (neu ulaziti u to zato su ostale prazne, jer tu bi moglo biti onih sto posto vaih i stoposto naih istina 😦 ) koje su neki dobivali i prihvaali, ma fuj, zamisli da tako ue u neiji dom, njegove stvari, vidi kako je ivio. Kako bi se osjeala u takvoj kui? Ja ovo ne mislim zato to mi prijeti steaj, nipoto, nego to zbilja smatram u najmanju ruku profiterstvom. pa ja ne bih ni dana mirnog ni mirne noi mogla provesti u tom stanu, znajui da su ljudi oajni koji su ga izgubili…

      Sviđa mi se

    • Negoslava napisao:

      Onda te nisam razumela – ja sam mislila da su to kuće čiji se vlasnici, recimo, nisu uspeli podeliti sami ili one čiji vlasnici više ne mogu da ih otplaćuju.

      Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Da, ne mogu ih otplatiti, pa im prijeti ovrha, tj. da im banka uzme i da na licitaciju.

      Sviđa mi se

  2. Ligia Luckhurst napisao:

    Gubitak nevinosti… ovdje kod mene je sasvim normalno prodavati zlatne zube; ja imam cijelu kolekciju; morat cu je utopiti jednog lijepog dana. A kuce koje su otisle na bubanj… nije mi moral toga nikada ni pao na pamet, toliko je to ovdje sve normalno. Zar je moguce ikako drugacije profitirati nego na tudjoj muci? PROFIT kao takav je upravo to.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Točno, imaš pravo, zarađuje se na tuđoj muci. Pa onda je najbolje biti Robin Hood. A zube čuvaj, znam ja da je zubno zlato najkvalitetnije -nadam se da su ti u nekoj ladici, a ne u ustima 🙂

      Sviđa mi se

  3. zlica napisao:

    Jesi li primijetila da su se mračni lokali sa živahnim žutim naljepnicama “otkup zlata” počeli zatvarati? Obiteljskog zlata, znači, više nema. A što ćemo sad?!!!

    Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    Nisam. Da jesam, bilo bi mi drago, zlatar kod kojega sam radila narukvicu za Točkinu diplomu rekao mi je da sam dobro prošla (:-) jer da zlato više nije onako skupo kao prije koji mjesec. Mali perica to je shvatio kao dobar znak, a ne kao da je rasprodano obiteljsko zlato.

    Sviđa mi se

Komentiraj

