Čvarci i platni koeficijent

(nastavak prikupljanja primjera kaosa odnosno reda u Svemiru)

Kaže mi jučer kolegica, meni jedna od dražih, u stvari najdraža, točnije, po mom mišljenju najbolja od cijele ponude:

„U podne ćemo imati gablec, nemoj nekam otić.“

„Zbilja? Super! A zašto?“

„Niš, bez veze, imali smo kolinje, pa sam malo donesla da probate.“

„Ništa ne slaviš? Rođendan? Jubilej? Povećanje koeficijenta? Nekako si svečano obučena…“

„Ma nisam… Jesu, digli su mi koeficijent… al za malo. Nisam ni znala da budu. To je zbog… Al gablec nije zbog toga…“

„Divno, čestitam, i malo je nešto“, kažem iskreno razveseljena, ne toliko zbog koeficijenta – zaista je malo, 0,2 – nego zato što mi je odala tajnu. Kod nas se to već dugo mulja i taji, otkako se koeficijenti i sve drugo dijeli „netransparentno“[1].

Najeli smo se čvaraka, luka, špeka, ajvara. Bilo je velebajno.

Kasnije sam razmišljala: čekaj, kako to da je ikome dignut koeficijent kad se sprema nova sistematizacija, samo što nije, pa nam je poručeno da se za sada ništa pojedinačno ne rješava.

A tek jutros shvatila sam da mi moja najdraža kolegica u stvari ništa nije priznala, ona je samo mislila da ja već znam, da sam od nekoga čula, samo se pravim da ne znam. A ja sam to slučajno spomenula, nabasala. Pa sam se razočarala u nju. I u sebe: mom spoznajnom aparatu trebala su 24 sata da shvati ono što ovdje svi prirodno znaju.

Ali, možda je s čvarcima i koeficijentom kao i s mojim kreditom. Možda je to još jedan primjer – ma kako bio malen i banalan – da Svemirom ipak vlada red, a ne kaos. Koeficijent uzrok, čvarci posljedica. Bolje nego da je obrnuto. Možda su ovi čvarci dokaz da sve ima svrhu i smisao. I da ima pravde, pa će sve pravedno i završiti.

Ovaj post nije trebao biti napisan, bar ne još, trebao je odstajati i dugo, dugo stajati u nekom sredstvu za pročišćavanje, da se očisti od svega suvišnoga, da se dobro, dobro pročisti, da od čvaraka nastanu biseri… Ali nisam htjela čekati, jer ga, mislim, tada nikad ne bih ni napisala. A treba mi ovaj događaj kao dokument vremena, s datumom i činjenicama.


[1] Naravno, u jezičnom i moralnom smislu prezirem pojam “transparentno” otkako je ušao u svakidašnji politikantski govor, jednako kao i frazu „neka institucije rade svoj posao“. Skupo su nas koštali.

I samo usput – usput, jer nije dovoljno važno za cijelu temu – fusnota o riječi mediji. Možda mi je promaknulo da je iz rječnika izbačena riječ novine? Odavno nisam čula da netko čita novine ni da nešto piše u novinama. Jučer na mediju slušam uglednog mladog mislioca kako kaže: “Može se pročitati u medijima…” Pa zar se ne čita u novinama? A novine su samo jedan od, i to ne medija, nego javnih medija.  Skupni pojam javnih medija sastoji se od novina, radija, tv, streamova i drugih internetskih sredstava komunikacije, pa se javni mediji mogu čitati, slušati, gledati itd.  Suzbijajmo glupe zaraze!

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena, Uncategorized i označen sa , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

6 odgovora na Čvarci i platni koeficijent

  1. LaBiLnA napisao:

    I kod nas se ovih dana jedu čvarci i ostale prerađevine, a o koeficijentima se mudro ćuti. Ne znam da li treba da se zabrinem.. ali čvarke sam pojela u slast 🙂

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    Jedi i ne pitaj ništa, nije dobro za metabolizam

    Sviđa mi se

  3. I ja budem kao “Ivica budalica” iz jednog od tvojih prethodnih postova. “Čvarak” je i žargonski “Čin” (Onaj vojni, ne neki drugi)

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Htjela sam i ja ponoviti Ivica Budalica, ali sam mislila da bi bilo dosadno u dva posta isto. Da, da, čvarak je i čin, baš dobro – dobiva podebljani smisao.

      Sviđa mi se

  4. Negoslava napisao:

    Kako ti fascinantno, drugačije od svih ostalih, komentarišeš društvene pojave koje se dešavaju svuda oko nas.

    Sviđa mi se

Komentiraj

