Pisanje

Tekst do kojega mi je jako, jako stalo!

Pisanje je… Čini mi se da znam točno što je dobro pisanje samo to ne znam dobro napisati. To je jedan od onih samo koji nije samo.

Pokušat ću ovako:

Neko lijepo, zaigrano dijete nađe se na obali rijeke. Rijeka je široka i brza, primamljiva kao da je čarobna. Dijete se razdragano smije, sretno što je pred njim prelazak rijeke, jer ono mora preći na drugu obalu, iako mi koji ga gledamo ne znamo zašto, a možda ne zna ni ono samo. Pogleda desno – daleko u magli vidi se mostić. Ali put do mosta dosadan je i dug, pješačenje* ravnim puteljkom uz obalu rijeke čarobnice nimalo ga ne privlači.

Pogleda lijevo – korito se tako sužava da bi dijete moglo rijeku prekoračiti jednim korakom**, ali ono odmahuje glavom: ne, ne, to nije zabavno.

Preplivati***? Ne bi u tome bilo užitka, hladno je, a dijete nije plivač snažnih mišića i izvrsne tehnike.

Ne.

Ali u toj je rijeci, samo za potrebe ove pričice, veliko kamenje. Ima ga puno, kad bolje pogledaš kao da je korito nasuto kamenjem do druge obale.

I dijete se veselo nasmije tako da smijeh odzvanja rijekom, a s druge obale već se vraća jeka koja kaže: Dođi, dođi, da, da, tako je, tim putem dođi, to je jedino dobro!

Dijete je gipko i vješto, moglo bi izvesti pravu akrobaciju**** skačući po tom čudnom kamenju, koje se prikladno pojavilo u pravi čas. Moglo bi se praviti važno. Ali neće. Mudro je to veselo dijete.

Što čini?

Skače po kamenju, s jednog na drugo, staje samo na ono na koje mora da ne padne u rijeku, ne izvodi bravure, njegov je cilj samo ovo: što brže prijeći na drugu stranu. I sa što više igre. Veselja. Iznenađenja. Koliko njemu toliko i onom čovjeku koji ga iz sjene gleda i uživa u prizoru, iščekujući koji će put dijete izabrati.

Dijete se na drugoj obali našlo u nekoliko skokova, taman onoliko koliko ih je moralo biti, nijedan previše. Radije je katkada riskiralo da padne u rijeku – pa što? – nego da predugo prelazi. Ni sekundu predugo, ni milimetar previše,  to je njegovo pravilo. I sretno je jer je prelazak bio uzbudljiv i zabavan.

Čovjek u sjeni se smješka. I on bi prešao. Ali on na leđima ima teret, ruksak pun bilježaka, skupljanih godinama, nečitljivo ispisani listovi papira, puno pametnih misli i zanimljivih opažanja. Ali što s tim? Ruksak je pretežak, mogao bi ga prevagnuti kad preskače. A i što će mu sve te bilješke kad se jednom nađe na drugoj obali? To su bili samo dobrovoljni davaoci koji su dali krv budućoj knjizi, onoj koja i njega čeka na drugoj obali, ako bude znao kao ono dijete…

* dosadno pisanje utabanim stazama koje ne otkrije ništa novo, takozvano pješaštvo

**telegram

*** stručna literatura

**** najveća opasnost: zaljubljenost u vlastite riječi, rečenice, interpunkciju, misli, maštu, pa ti se čini šteta odbaciti ma i jednu od tvojih divnih riječi

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u O pisanju. Bookmarkirajte stalnu vezu.

12 odgovora na Pisanje

  1. Negoslava napisao:

    I bez ovog objašnjenja, uputstva i smernica, volim da čitam tvoje pisanje.

    Sviđa mi se

  2. ironijexl napisao:

    Eto, sad više nije stalo samo tebi 🙂

    Sviđa mi se

  3. horheakimov napisao:

    *****zidanje nategnutih alegorija za koje trebaju fusnote.

    Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    :-)))))))))))))))))
    Ha! Stigla me pravedna kazna! Podcijenila sam svoje čitatelje i svoje pisanje – mislila sam da me bez zvjezdica neće razumjeti.
    Hvala, Horheakimov, na oštrici, puno mi to znači. Puno. Da se nikad ne uljuljkam. Da ne ostanem sjediti zadovoljna u žabokrečini.
    Nije alegorija, metafora je, kolko se ja razumijem u poljoprivredu.

    Sviđa mi se

    • horheakimov napisao:

      Ne bih razumeo bez fusnota, zato mislim da su ti ALEGORIJE nategnute.
      (verovatno je i tebi palo napamet da neće biti shvaćeno kako si zamislila pa si ih zato objasnila)

      Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      ALEGORIJA! Da! Pa da, bojala sam se da neće biti shvaćena, ali ja i dalje mislim da je ta moja alegorija dobra. Ajd ovako, javi mi poslije nekoliko dana kako ti je ostala u glavi – sigurna sam da će ostati i da ćeš i ti ubuduće vidjeti pidjeti pisanje kao skaknje preko kamenja 🙂 Zauvijek. Pa makar i s fusnotama.

      Sviđa mi se

  5. mojra napisao:

    Zanimljivo, svako to doživljava na poseban način. Ja takođe imam neke svoje metafore/alegorije (nije bitno) pisanja.

    Sviđa mi se

  6. vesna napisao:

    napiši, zanima me. ajmo se uzajamno učiti, kao književni session

    Sviđa mi se

    • mojra napisao:

      Tek sad vidim tvoj odgovor. Znaš, nikad mi ne stigne odgovor na moj blog, nego moram doći kod tebe da proverim šta si napisala. Ne znam zašto, samo mi se kod tebe to dešava.
      Odgovoriću na tvoj poziv čim stignem, jer ovih sam dana u onom svom “malom biznisu” 😉 i jako sam zauzeta, nemam vremena za pisanje. Pribeležiću negde u glavi da sam ti dužna, valjda neću zaboraviti. 😀

      Sviđa mi se

  7. vesna napisao:

    A ja sam čini mi se kod Negoslave bila kliknula opciju da želim obavijesti on odgovorima na komentare i onda sam bila zatrpana odgovorima na sve komentare, to nije bilo izdrživo, pa sam isključila. I ja bih voljela da može da dobijem obavijesti o odgovoru na svoj komentar, ako je to moguće. Sretno s biznisom, iz sveg srca!

    Sviđa mi se

Komentiraj

