Rad na sebi

Kad dođem na posao, najprije radim na sebi

Skinem jaknu  i pregledam dugmad, uvijek neko dugme visi, u stvari provisi? izvisi? odvisi? zavisi? na putu od kuće do posla, jer za njega zapne jedna od tri ručke mojih dviju torbi, velike i male. A put je dug, 5,3 km. U ladici imam pribor za šivanje, škare, iglu i pet boja konca: crni, bijeli, crveni, plavi i sivi. Učvrstim dugme.

Kad je jako zima, nosim i štucne, radije nego visoke čizme, a one se lako ofucaju na rubovima, pa odrežem končiće koji vise.

Zatim izujem zimske cipele i obujem lakaste balerinske koje držim u redakciji, pa ustanovim da mi se čarapa poderala na palcu. Ne skidam čarape, nego se zaklonim malo dublje iza stola, sjednem u lotos i na sebi šivam.

Moja pokojna teta uvijek je govorila: „Ne šivaj na sebi, bit ćeš zaboravna.“ Vizionarka.

Kad mi se to s čarapama tek počelo događati, mislila sam da je stvar u noktima, iako se – ne hvalim se i ne lažem – uredno pedikiram.

Nije stvar ni u tome što mi je jedno stopalo za cijeli broj veće od drugoga, jer se to događa i kad nosim cipele rađene po mjeri, radove mog omiljenog šustera, g. Skukana. Long time no see.

Tek poslije mnogo mjeseci shvatila sam da je to zbog hodanja – nema tih čarapa koje mogu izdržati kilometre oštrog hoda u normalnim cipelama, ako nisu one planinarske, s vrhom prema gore.

To što štopam i krpam nije zbog siromaštva, to sam radila i prije. Nikad nisam bacila neki predmet a da ga prethodno nisam pokušala popraviti. Zvučat će neuvjerljivo, ali to je zato što čuvam planet. Majstori se čude: „Gospođo, programator vam košta tisuću kuna plus moj rad,  a novi stroj možete kupiti za tisuću i pol…“

„A kad popravite programator, radit će kao nov?“

„Ma… oće, ali nikad to nije isto…“

„Ipak vi meni zamijenite programator. Zašto da se radi mene nepotrebno proizvodi novi stroj, a ovaj stari postane otpad… kao da nema dovoljno smeća na Zemlji.“

Majstor misli da sam čudakinja u onom istom smislu u kojemu me moja djeca zovu hipijem.

Ali, ja volim kad stvari dožive svoj kraj. Uostalom, više volim ja vidjeti njihov kraj, nego da one vide moj. Odbojno mi je klanjanje stvarima s jedne strane i odbacivanje potpuno ispravnih stvari s druge. Mi smo navikli bacati, kod nas stvari rijetko dočekaju svoj prirodni, potpuni kraj. Donedavno, imala sam kefa za kosu više nego mjesta za njih: kefa za ovo, kefa za ono, kefa za rezervu, kefa jer ima lijepu dršku, kefa jer je bila na akciji, ako kupiš šampon, dobiješ kefu, nema veze što imaš šampona i kefa više nego kose na glavi. Sad sa zadovoljstvom primjećujem da je moju kefu za feniranje načeo zub vremena: ispadaju joj zubi i na sredini je gotovo sasvim krezuba.  Ima sreću da je ja ne mogu popravljati – ne znam od čega bih joj mogla napraviti zubnu protezu. I ma koliko je nova kefa iznad mojih mogućnosti, ipak mi je drago što je ova stara potrošena. A još može služiti.

Stvar je u genima.

Puno puta spominjala sam kako je moj tata lijepio kutiju šibica selotejpom. Mi smo mu se smijali, a on nas je strogo pogledao: „Šta vam je smiješno? Treba ovo zaradit!“ Dignuo bi čudnu, smiješnu, divnu kutiju sa šibicama i zvecnuo njome. „Samo budala baca!“ Ponavljam bogznakoji put: moj tata bio je mudar čovjek. I da bar sad zvecne tim zalijepljenim šibicama.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

11 odgovora na Rad na sebi

  1. vuckovicnamestaj napisao:

    Naslov je originalan, a tekst još bolji! 🙂

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    Ma da?! Hvala puno!

    Sviđa mi se

  3. Negoslava napisao:

    Jesi li razmišljala o pantalonama?

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Jesam, ali samo u ovom smislu: ma što to žene vide u hlačama da su se radi njih odrekle sukanja. Ja nikad ne nosim hlače, nisu mi lijepe, nisu mi praktične, ne volim i kvit.

      Sviđa mi se

    • Negoslava napisao:

      Ja ih volim i rado ih se sećam. Mogu da uđem samo u jedne, a dva para neobučenih sam iznela i pogleđujem ih čim mi se nešto prijede.

      Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    Hihihihi, ja sam mislila da upotrebljavaš onaj trnoviti pribor za jelo s Fejsa

    Sviđa mi se

  5. mojra napisao:

    Divan tekst. Tvoji me tekstovi često istovremeno nasmeju i dirnu. I ovaj je jedan od tih.
    Imamo sličnosti i ja imam tu neku savest i brigu za planetu. Stalno iskupljam i sortiram otpad za reciklažu i imam doslovno fobiju od plastičnih kesa. Kada mi u prodavnici daju kesu za jedan artikal ili nešto sitno što može stati u tašnu ja se svaki put iznerviram i skoro da im održim lekciju.

    Sviđa mi se

  6. vesna napisao:

    I ja! pa održi im, tebi je lakše nego meni, za mene odmah pomisle vidi babca nema pametnijeg posla, treba učiti ljude, makar im zbog toga bila manje simpatična

    Sviđa mi se

  7. tanjatg napisao:

    Tako imaš neočekivane obrte u pričama. Možda to i nisu obrti već nekakvi dodaci koji se na tren upale. Sjajna si, Vesna.

    Sviđa mi se

  8. vesna napisao:

    a sad gle ovo: nedavno sam prestala piti antidepresive – povremeno treba napraviti pazu, ne bih baš voljela biti ovisna i o čemu. Pa sam ovih dana (opet) pljačljiva, pa sam se od tvog komentara najprije naježila pa onda od dragosti rasplakala buuu – a prije sam ih stoički podnosila. (Vidiš – ti obrati kako ti kažeš oj su prirodan način izražavanj, ja toga i nisam (bila) svjesna, bar ne kao nekog “postupka”)

    Sviđa mi se

Komentiraj

