Traži se Bosanac, između 50 i 60 godina…

… odrastao u urbanoj sredini, po mogućnosti većoj, po mogućnosti u Sarajevu, a dobro bi bilo da je to bilo u Hrasnu,
Koji zna
Kako se zvalo ono što su tada svi dječaci imali, znali su ih i sami napraviti ili su im ih radili tate,
A sastojalo se od komada daske sa četiri kuglagera umjesto kotača, preteča današnjem bordu.
Moj brat tvrdi da se to zvalo terezina i da kako ne bi znao kad ih je milijun napravio, ali ja mislim da se on pogrešno sjeća, terezina ima veze sa željezničkom prugom. Jedna kolegica s posla, Šibenčanka, kaže da se to kod njih zvalo karić na balinjere.
Zna li itko?
Ima li tu Bosanaca koji odgovaraju opisu?
(Ta mi je riječ trebala jer je na takvoj napravi bio onaj prosjak bez nogu, možda će netko po tome znati na što mislim?)

O autoru vesna

Ovo je blog o pisanju, čitanju i ljudima. Najviše o ljudima. A ja sam: Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Majka. Pišem, objavila sam četiri romana, ali ne živim od pisanja. Ne živim ni u građanskoj sigurnosti, nego u dugogodišnjoj negrađanskoj neizvjesnosti (kredit). Borim se i ne žalim se, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao…) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto što me može uništiti.
Ovaj unos je objavljen u O riječima. Bookmarkirajte stalnu vezu.

9 odgovora na Traži se Bosanac, između 50 i 60 godina…

  1. slaven perović napisao:

    Karić na balinjere

    Sviđa mi se

  2. Ligia Luckhurst napisao:

    Brat ti mislim ima pravo. Moj tata je bio Bosanac iz sarajeva. Terezina ili drezina je zbilja nesto u vezi s vlakovima, ali najvjerojatnije i ovo 9po, principu slicnosti kotaca).

    Sviđa mi se

  3. slaven perovic napisao:

    nisu četiri nego tri kotača. jedan naprid na timunu, dva iza

    Sviđa mi se

  4. Narcis Hasecic napisao:

    U Sarajevu se to zvalo……trokolica na kuglagere 🙂
    Ko je imao hrabrosti……spustao bi se sa uskotracne zeljeznicke stanice na Bistriku iznad Sarajeva a oni manje hrabri iz ulice Dragice Pravice…… 🙂

    Trokolica na kuglagere…..bio je “pravi bolid” za “cetverokolicu na kuglagere” jer je i takva postojala-bila je malo stabilnija i nije se bas mogao tako lako nokat na prstu zguliti 😦

    E, tu cetverokolicu bi koristio prosjak kojeg spominjes, ali njegova je bila “tapacirana” sa ovcijom kozom…..i imao je neke drvene umetke koji su bili zasticeni debelom kozom na mjestu koljenaa
    Sjecam se, “odrasli” bi mu pomagali kada je mjenjao tramvajske stanice(unosili ga u tramvaj).

    Ljeta 1970-tih….skrivao sam se da me ne bi vidio otac koji je sjedio u ljetnoj basti kafane izmedju kasarne marsala Tita i Glavne zeljeznicke stanice u Sarajevu. “Pjevaljka” bila na stolu i pjevala pjesmu…..”davaj cico davaj jednu banku ako nemas sitno moze hiljadarku”……a refren…..”da ti mjesam po ceifu cico-cico, da ti igram po ceifu cico-cico”…..a mi “destogodisnjaci” kao “lafo” pomazemo spomenutom prosjaku (koji je tu najvise zaradjivao)…..i gledamo pjevacici ispod suknje 🙂 ….i danas se sjecam tih gaca na bencice 🙂

    Sviđa mi se

  5. vesna napisao:

    🙂 🙂 🙂

    Sviđa mi se

Komentiraj