Starenje je zapravo jako dobro uređena pojava

 Nemamo se pravo žaliti na starenje, mi koji se žalimo. Ni jadikovati kako nas, eto, drugi vide starijima nego što jesmo, a da smo u nutrini mlađi nego što se vidi izvana.

Zar nije dobro što je tako?

Kako bi bilo da je obrnuto?

Na primjer, jedan zgodan mladić u nekom disku (postoji li to još?) vidi prelijepu djevojku, baš njegov tip. Istina, malo ga čudi što ima jako ozbiljan, gotovo tužan izraz lica i što sjedi sama dok svi drugi plešu. Nagne se da vidi noge, ne sjedi li možda u invalidskim kolicima. Odahne, ne, sjedi na običnoj stolici, a noge joj djeluju ispravno, štoviše lijepo, delikatni gležnjevi,  obla koljena. Sve kako treba. I priđe on lijepoj djevojci, kaže: „Hoćeš li plesati?“

A ona ga tužno pogleda i odgovori: „E, sinko moj, nije to više za mene. Davno je prošlo kad sam ja plesala!“

***

Jednom davno, kad sam ja bila mlada djevojka, puno prije nego što su postale popularne emisije o make-overima, u Irisu na Trgu gostovala je neka poznata američka vizažistica. Stajala sam među okupljenima, uvijek me zanimalo što se sve može postići šminkom i mogu se pohvaliti da imam talenta. Kad je završila sa šminkanjem, vizažistica se ogledala oko sebe, pogledala mene i pitala želim li da mene našminka.

A ja sam, starica jedna, odgovorila: „Ne, ne, hvala, ja sam za to prestara.“

 (Tekst bez zaključka, kao nalaz otvorenog tipa.)

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

11 odgovora na Starenje je zapravo jako dobro uređena pojava

  1. Negoslava napisao:

    Znaš, i kad operišu i našminkaju lice, ruke govore više od hiljadu reči. Kako reče, priroda je to uredila…

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    e da da da

    Sviđa mi se

  3. mojra napisao:

    Mislim da se osnovni previd (kod onih koji se žale) pravi u nedostatku svesti o tome da je starenje privilegija pojedinih. Ne doživi svako tu sudbinu da ostari. Neki umru mladi, neki čak premladi.
    Što bi rekli – dobro je dok sve ide po redu. A ti ćeš verovatno pomisliti ono što Izet kaže: “Šta po redu?! Lako je tebi kad nisi na redu!”

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      🙂 neću, neću. i ne znam koji Izet. I da znaš – kao što nitko ne misli da je star, tako nitko ne misli ni da je na redu. Sjećam se kad sam prvi put vidjela stare ljude u domu – više je među njima bilo volje za životom nego vani. Ali da – dobro je kad ide po redu.

      Sviđa mi se

    • mojra napisao:

      Niko ne zna kad je na redu :D, ali tako se kaže, znaš već – kad stvari idu uobičajenim tokom. A Izeta znaš sigurno, Mustafa Nadarević u “Lud, zbunjen, normalan”.

      Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      a, on!

      Sviđa mi se

  4. tanjat napisao:

    Čekaj – ako je nalaz to je onda dijagnoza, ne? 🙂 Ili sam propustila nešto?

    Sviđa mi se

  5. vesna napisao:

    Nije, nalaz stanja, nego neka priručna dijagnoza, a da bi se došlo do konačne, treba ići na daljnje pretrage. Moj brat i ja vodili smo tatu u jendu privatnu polikliniku jer ga je boljelo rame. Tamo su ustanovili stanje – ruptura tetive. Mi sretni, ništa smrtno. Dolje je sitnim slovima pisalo “nalaz otvorenog tipa”. Pitali smo što to znači, rekli su: to znači da treba ići na daljnje pretrage da bi se ustanovilo zbog čega je došlo do rupture. I išli smo. I doznali da se tati več kosti raspadaju od metastaza.
    Sori zbog brutalnosti. i zbog ozbiljnosti
    Jednom sam u nekom postu već pisala o tom “nalazu otvoreenog tipa”, pa zato sad nisam objašnjavala.

    Sviđa mi se

  6. Negoslava napisao:

    Rekoh da se umešam u to prijateljsko ćaskanje vas tri, kad ti napisa ovo gore i mene uvati tuga, pa neću. Samo ću da ćutim. Ljubim vas, sjajna trojko.

    Sviđa mi se

Komentiraj

