Postupak

(Meni, za pouku)

Naslov Postupak, odnosi se na postupak u pisanju. Nazvala bih ga književnim kad to ne bi zvučalo umišljeno, ono, da sam umislila da sam književnik, pa da je time i moj postupak književni. Kao da umislim da sam leptir, pa skočim kroz prozor.

1. Lijepa knjižničarka post je za koji sam se brinula hoće li uopće biti jasno o čemu je. Kad sam ga završila, zaključila sam da sam promašila i da će se svi pitati zašto se uopće zove Lijepa knjižničarka kad nije o lijepoj knjižničarki. Pa sam se pokušala jeftino izvući s dvije riječi na kraju, beauty rules. Jeftino, jeftino. Ali mi se nije dalo prerađivati cijeli tekst, jer tekstove na blogu svi ionako čitaju samo jednom i više im se nikad ne vraćaju.

2. U stvari, bilo mi ju je žao jer sam je prepoznala. Sebe u njoj. Ona je ja.  Ovome “sebe u njoj, ona je ja”, odupirala sam se 24 sata. Jer sam znala da će mi, ako to napišem, zvučati ljigavo i bljutavo čim prvi put pročitam. Ali, moj je alat nesavršen, a moj dar još nesavršeniji: kako prenijeti emociju, a ne biti patetičan? Drugo pitanje: ako ne ide drugačije, treba li prenijeti emociju makar bilo ljigavo ili odustati od pokušaja?

Smatram da uvijek treba pokušati. Ne treba biti tašt. Svaki pokušaj je vježba. A čovjek uči dok je živ.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u O pisanju. Bookmarkirajte stalnu vezu.

9 odgovora na Postupak

  1. Negoslava napisao:

    Kako nisi književnica?
    A onolike knjige- pa, stvaaarno.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      🙂 ovo nije bila lažna skromnost. ja zaista nisam član društva književnika, nisam nikad ni aplicirala, jer je formalni uvjet 3 izdane knjige, a ja sam objavila 2. A čini i se da nema nekog kriterija po kojemu se knjige biraju, sve mi s e čini da je to nalik nagradi Kiklop. I meni se nije dalo u tome biti. Nisam još otkrila prednosti članstva, osim za ljude koji su profesionalni pisci, pa imaju razne beneficije. Iako, nije pametno ni biti po strani…

      Sviđa mi se

    • Negoslava napisao:

      iskreno, kada bih ispunjavala formalne uslove, ja bih poželela i da budem član esnafa

      Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    Pa da, i ja to shvaćam, pametno bi bilo… Pa potrudi se, ne znam kakvi su kod vas uvjeti. Kolke si priče napisala na blogu, mogla bi biti predsjednica Društva književnika, samo ih ukoriči!

    Sviđa mi se

  3. Negoslava napisao:

    Polako – prve će biti ukoričene uskoro, zaplanjske

    Sviđa mi se

  4. No dakle, tvoj post nije promašen,jer ga je jako lijepo bilo za čitati, onda sam pročitala još par njih i odlučila pročitati Taksi za televiziju,a inače ne čitam domaće,kad kažem domaće mislim na Jugoslaviju.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Kako misliš – ne čitaš nikoga tko je pisao za vrijeme JUgoslavije 🙂 ili sadašnje bivše Jugoslavije?
      Meni je svakako velika pohvala što ti se svidio post – meni je bio važan, ali sam ga smatrala neuspjelim – a još veća što ćeš čitati Taksi… pa dokle stigla da stigla 🙂 Hoćeš li mi javiti kad počneš? kad budeš čitala? kad pročitaš? 🙂 ili odustaneš? 😦

      Sviđa mi se

Komentiraj

