Koji sam ja idijot!

Zašto neki pršte od zadovoljstva.

A neki su uvijek smrknuti.

Obećala sam S. dvije stvari: da ću napokon opet početi raditi na Crnoj vreći i da ću ići gnjaviti šefa za bodove. Ispunjavam obećanja, ali jedno potire drugo. Pokušavam pisati, ali mi misli bježe drugamo.

Ovamo:

Razgovor sa šefom o koeficijentu. Kod mene je to neka vrsta neuroloških ispada, svakih nekoliko godina.

„Zar ti zbilja misliš da je to u redu da ja imam najniži koeficijent od svih urednika?“

Ne misli, naravno, ali on tu ništa ne može. On smatra da meni prvoj treba povisiti. Možda zato što jedino meni nisu nijednom povisili. Ali kaže da se sad ionako ništa ne može jer da se čeka sistematizacija. U čekanju sistematizacije mnogima je koeficijent dignut. I meni bi to dobro došlo, makar koji mjesec. Moj šef mi je simpatičniji od bivših, jer točno znam što od njega mogu očekivati. Bivši su slovili za velike poštenjake.

Razgovarajući s njim, kažem da znam kako su nekima podijeljeni koeficijenti i koliki su, a on mi nehotice oda i ono što nisam znala: tih nekih je i više nego što sam mislila i puno su bolje nagrađeni. “Napiši zahtjev”, kaže, “ja ću ti sve potpisati, kao i prije”.

“Stoput sam pisala”, kažem ja, “znaš i sam da od toga nema ništa, ako ti ne… Osjećam se ko idiot.”

“Nisam ja ni za njih nikog molio”, kaže mi, “sami su se pobrinuli.”

“Kako?“ pitam. On sliježe ramenima. Glupo pitanje, uviđam. Mora da imam otužan izraz lica kad kod njega uspijem izazvati sažaljenje. “Svojim žnorama“, kaže.

Sad  kad znam još više nego prije, u glavi mi opasno otkucava.

Zatim me posavjetovao koga mogu pitati što dalje, kome se obratiti – kod nas se rukovoditelji tako brzo mijenjaju da ne stignem zapamtiti ni njihove službe,  a kamoli imena. On mi obećava da će se složiti sa svime što napišem, jer itekako dobro zna što i kako radim.

Na sljedećoj postaji doznam kako su si moji kolege, njih nekoliko, uzajamno pomagali uzajamnim vezama pri dizanju koeficijenata. I taj drugi je, kao i moj šef, mislio da to znam, inače ne bi odavao. U glavi bubnja.

Ja već dugo vremena sebe kinjim što sam vječno nezadovoljna, smrknuta, na rubu živaca i na kraju srca, ušiljena i kisela, samo šutim i njurim. Ni sama sebi ne bih bila simpatična da se moram gledati. Negativna. A gle njih, nasmijani, raspoloženi, veseli, šale se, zvonko pozdravljaju i odzdravljaju, ulaze i izlaze lakog koraka. Glasni, jer su važni, pa su uvjereni da  sve što rade svima mora biti zanimljivo. Ili ih jednostavno nije briga što su preglasni, također zato što su toliko važni. Njihova važnost određena je njihovim koeficijentom.

Osobito ih je dvoje najživahnijih, najpozitivnijih. Danas sam doznala da su baš njihovi koeficijenti u zadnje vrijeme jako, jako nabubrili, rasli su i rasli, narasli koliko god su mogli. Na ljestvici vrijednosti oni su daleko iznad mene: dvije mene za jednog od njih.

Na njihovom mjestu i ja bih prštala od zadovoljstva, da mi je plaća narasla kao njima. A da je i mm dobio njihov koeficijent – ni kredit nam ne bi bio problem.

Sad mi je lakše – nije kriva moja smrknuta narav. Iako – odmah nova misao – moja je narav kriva što nisam umiljata i ne napredujem.

Kažem S.: „Znaš, ne znam zašto sam ja uvijek mislila da je moj dar za pisanje dovoljno vrijedan da bi trebao dizati moju ukupnu vrijednost. Sad sam shvatila da to uopće nema veze. Jer da ima, oni me ne bi  toliko podcjenjivali.“

„Varaš se“, kaže S., „mediokriteti su jako zli. I moćni kad su zajedno.“ Kako rekoh, on me uvijek najlakše utješi, iako mu nikad ne povjerujem, previše uljepšava.

Napisavši ovo, bacam se na Crnu vreću.

(Post napisan kao zaštita od otkaza, jer, kako je Grof jednom rekao, ne treba šutjeti. Šutnjom postaješ suučesnik. A u mom slučaju bi to bilo suučesnik bez nagrade. Uostalom, pisanje je moje jedino sredstvo, zar je moguće da je manje zakonito od napredovanja preko veze? Zar u Kolektivnom ugovoru piše: djelatnik može dobiti otkaz ako govori istinu izvan Kolektiva, dočim će Kolektiv nagraditi sve one koji… Ma, neću više. U glavi odbija kao u crkvenom tornju i sve je vrelije.)

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku), Moj posao, Moja reagiranja. Bookmarkirajte stalnu vezu.

3 odgovora na Koji sam ja idijot!

  1. Nemamo pravo sebe unižavati zato što nismo na vrhu u sistemu “Što si gori – to ti je bolje”. Uostalom, to i nije sistem, nego parasistem… inače bi se svako osećao sigurno, naspram vlastite vrednosti, jer bi imao svoje mesto koje bi bilo “na mestu” jer bi se zasnivalo na objektivnim kriterijumima (Pa ni mediokriteti ne bi morali da se udružuju i naslanjaju jedno na drugo, a mi ne bismo bili očajni).

    Sviđa mi se

  2. Negoslava napisao:

    Ne prima mi se lajk.
    Inače, da te utešim- moja prijateljica taman dočekala koeficijent, sa sve unapređenjem. Jedva dočekala, jer stari zaseli, pa ne puštaju fotelje ni pod vlašću kojoj su opozicija. I tam dođe njenih, zaista zasluženih pet minuta, stiže i odluka o smanjenju plata za trećinu – koje će, i inače, dobiti negde oko septembra. Ako bog da da ne bankrotiraju do tada.

    Sviđa mi se

  3. vesna napisao:

    Vjeruj mi, rezanje plaća svima to je raj pravednosti prema ovoj nepravdi “zgrabi šta stigneš”

    Sviđa mi se

Komentiraj

