Kako je lako a teško poznavati ljude

Kako je lako a teško poznavati ljude

U vožnji

Mislim da znam sve o ljudima koji u autu na semaforu kopaju nos; kojima s radija trešti turbo-folk žblj klase; koji mi ne daju da se prestrojim; koji namjerno ubrzaju kad se pokušavam ubaciti na glavnu cestu, kao da bi im se Q[1] smanjio i sasušio da uspore i propuste me.

Po snijegu

Mislim da znam sve o ljudima ispred čijih kuća je očišćen snijeg cijelom duljinom ograde: to su, zaključujem, vrijedni, ispravni građani i pošteni ljudi.

Oni ispred čijih kuća ništa nije očišćeno, možda su stari i nemoćni, a djeca ih rijetko posjećuju. To je vjerojatnije nego da baš ne haju za propise i kazne.

Oni koji su očistili samo ispred svog kolnog ulaza, to su sebične, moćne i drske mustre.

 Susret moćnih

Na Jurjevskoj su moćni česti. I jutros sam naletjela na jednoga koji je iz svoje kapije[2] iskoračio spreman da zgazi sve što mu se nađe na putu. A to sam bila ja. Prostrijelio me svojim moćnim pogledom. Ali, bila sam spremna, znam tog lika i njegovu blindiranu ogradu s alarmom, pa sam bila spremna:  i ja sam njemu uzvratila moćnim pogledom. Sad i on misli da sam i ja moćna. Misli da zna nešto o meni. A ja sam naučila da onaj drugi ne zna koliko si nemoćan ako mu sam ne kažeš. Bitni su gard i marketing. Na tome počivaju društveni odnosi. 

Umiljato janje, dvorski spletkar i richelieu kao opći pojam

Mislim da sve znam o svom kolegi, mladom sindikalistu[3], koji, otkako je aktivan u sindikatu, više i nema vremena raditi, ali mu karijera munjevito raste. I nije stvar samo u sindikatu.U njemu su se, uz kerubinsko lišce, susreli genijalni um, dvorski spletkar, richelieu i umiljato janje koje ne sisa dvije matere nego sve sise ovoga svijeta.

Ali, sigurno i njega netko voli, i on sigurno nekoga voli. Sigurno ima više dobrih ljudskih osobina od ovih neljudskih koje ja vidim.

S obzirom na to da je realizam iluzija, možda ljude treba gledati kubistički a ne impresionistički?

(razmišljanje otvorenog tipa)


[1] Ovo nije Q od IQ, nego samo Q, iz Labilninog rječnika

[2] Kapija = tur. velika vrata, „haustor“, veža (Klaić, Veliki rječnik stranih riječi); u hrvatskom nema riječi za velika vrata na ogradi. Nedostaje mi.

[3] Ovim putem ispričavam se svim poštenim sindikalcima. A ako se neki svejedno naljuti, to će značiti da se ne vidi među poštenima.

O autoru vesna

Ovo je blog o pisanju, čitanju i ljudima. Najviše o ljudima. A ja sam: Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Majka. Pišem, objavila sam četiri romana, ali ne živim od pisanja. Ne živim ni u građanskoj sigurnosti, nego u dugogodišnjoj negrađanskoj neizvjesnosti (kredit). Borim se i ne žalim se, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao…) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto što me može uništiti.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

10 odgovora na Kako je lako a teško poznavati ljude

  1. Negoslava napisao:

    I ja imam loše mišljenje o onima kojima je PROFESIJA- sindikalni lider.

    Sviđa mi se

  2. nena3110 napisao:

    Savršen tekst.
    Verujem da će biti nastavka, jer ima tu još neopisanih…

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      neskromno i s neskrivenim zadovoljstvom odobravam komentar, iako tekstom nisam baš zadovoljna. uvijek se kajem kad sam brzopleta, a poslije mi se ne da bitno prepravljati. Drago mi je što vam se svidio 🙂

      Sviđa mi se

  3. Susret moćnih sam svojevremeno doktorirao.

    Kopanje nosa i čišćenje snega, eto, imaju snažno izraženu međusobnu korelaciju. Slažem se.

    Za richelieu-e nemam opravdanja. Pa i “zaposleni” u konc-logorima su imali porodice i decu…

    Sviđa mi se

  4. OljaKa napisao:

    Volela bih da taj sneg, svuda, ispred svake kuće, čiste isti oni, koji čiste sneg ispred ustanova gde rade ti “moćni”, za platu, naravno. Ako ćemo pravo, ti gospoda “moćni” ne čiste sneg, već sirotinja raja plaća, od svog poreza, doduše malim parama, one koji to rade 😦 Mislim da ste samo okrznuli jednu temu, ali ste to uradili majstorski 🙂

    Sviđa mi se

  5. tanjat napisao:

    Najzabavnije mi je bilo kada si rekla da i njega sigurno neko voli. :9 A ono o neočišćenom snegu ispred kuće: eto, vidiš, tvoja prva asocijacija bila je da tamo žive stari i bolesni i niko im ne dolazi. Moja – da tamo žive obesni jkoje boli uvo za sve. Dakle – i po asocijacijama se razlikujemo mi ljudi. Zabavan post, sa žicom životne mudrosti, oštrooka Vesna, koja stvarnost dočarava na način za koji i ovaj put od mene ima lajk.

    Sviđa mi se

  6. vesna napisao:

    hvala hvala draga tanja t bez g, tvoji komentari su za mene uvijek najlaskaviji i najpoticajniji

    Sviđa mi se

Komentiraj