Smrdim li? Još ne?, epilog

Postaje bolno.

Samo mi je jedan jedini stvor rekao da je pročitao. „Pa nisam pojma imao, ništa nisi pričala!“, rekao je, šokiran, zabrinut. A meni je još uvijek apstrakcija kako je Facebook raširena mreža.

Shvatila sam, mnogi su pročitali, ali šute. Tojest, mislila sam da šute, jer nisam povezivala događaje. Neki su mi prilazili tapkajući na prstima, kao da ležim na bolesničkoj postelji, i tužnim glasom pitali: „Što ima novo?“ Nema ništa, odgovaram, ne znajući na što misle.

Shvatila sam da je to zbog teksta tek kad je jedna kolegica, nakon opreznog tapkanja oko postelje, pitala: „A zdravlje? Jesu djeca dobro? Jesu? Ma, to je najvažnije.“

Tek tada sam počela sam povezivati i poglede: u zadnje vrijeme ih je više nego inače, sažaljivi su i radoznali. Možda se čude zašto sam ono napisala, možda se čude što nisam dronjava. Ne njuše me, bar to.

Zašto ne kažu da su čitali? Ništa ne kažu, pa mi ne daju priliku da im objasnim zašto sam to napisala, a možda ionako ne bi razumjeli.

Napisala sam zato što se ne želim stidjeti. Ne želim ni da se moja obitelj stidi ovoga. Ponavljam ono što kaže Anthony Hopkins kad im se avion sruši u pustoši i kad se bori da prežive: „Znaš zašto ljudi umiru u ovakvim situacijama? Zato što se stide. Stide se što bili tako glupi da im se to dogodi.“

Ne daju mi priliku da im objasnim. Zato im opet pišem.

Puno bolje to kaže genijalni Emil Cioran (kopirano s bloga Gledišta):

Čitav život posvetio sam kultu velikih silnika ogrezlih u krv i grižnju savjesti. Zalutao sam među Riječi iz nemoći da ih ubijem ili da me ubiju. Ta nemoć, taj kukavičluk, napravili su od mene piskarala.

Moram napisati nešto vrijedno, nešto što će me iskupiti u vlastitim očima. Bit će to kao i uvijek plod ogorčenosti. Ne mogu više, moram zablistati, moram povratiti ugled, razbiti čar svog pada.

Pisati za mene znači osvetiti se. Osvetiti se svijetu, sebi. Skoro sve što sam napisao proizvod je osvete. Dakle, olakšanje. Kad bi nekim čudom nestalo želje za osvetom, gotovo bi svi ljudi bili žrtve do tada nepoznatih duševnih bolesti. (…)

A napisala sam i zato da izmjerim suosjećanje.

Rezultati:

Suosjećanje: 1 bod. Sažaljenja i kritika: na lopate. A stid? Stid je žilava životinja.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku), Moja reagiranja, O pisanju i označen sa , , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

10 odgovora na Smrdim li? Još ne?, epilog

  1. … a da povežeš sve to sa onom storijom o koeficijentu?

    Sviđa mi se

  2. aleksandranm napisao:

    odlican tekst. ajd sad samo obrni:pisemo iz ljubavi (Julija Kristeva ) 🙂

    Sviđa mi se

  3. Negoslava napisao:

    Znaš šta – ko njih šiša!

    Sviđa mi se

  4. sanja napisao:

    svako malo pomislim na tebe.da dobijem na lotu, isplatila bih ti kredit

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      🙂 Znam! I ja to radim, Čak i pišem jednu “novčanu bajku”, zove se Crna vreća, baš o tome, kako netko dođe do neke velike love i dijeli svima u nevolji. MIslim da nema Hrvata trenutno koji o tome ne mašta i umašti ne dijeli. Moj krediz iznosi 3 milijuna kuna (kao i na početku 😦 ), da znaš koliko da dobiješ 🙂
      Velika, velikam velika pusa jednom toplom srcu!

      Sviđa mi se

Komentiraj

