Pisac je dobar kad je nemilosrdan

Za razliku od čovjeka, koji je dobar kad je milosrdan, pisac je dobar samo kad je nemilosrdan. Prema sebi i prema drugima.

S tim da je lakše biti nemilosrdan prema sebi nego prema drugim, zato što

Zašto?

Zato što prema sebi možeš biti nemilosrdan, a da to ne znači da se odbacuješ, odričeš sebe i da se ne voliš. Kad si nemilosrdan prema drugima, oni to doživljavaju kao odbacivanje i prezir, misle da ih ne voliš. Pa zauzvrat ni oni ne vole tebe. A nemilosrdni pisac ipak je samo čovjek kojemu je uvjet preživljavanja da bude voljen. Možda i više nego drugi. Zato je teško dostići stupanj potpune nemilosrdnosti. Pisac se svjesno žrtvuje, hrabro i kad je kukavica.

Može li se ovo ljepše, bolje, jasnije reći? Sigurno može. Zašto ja ne mogu?

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u O pisanju. Bookmarkirajte stalnu vezu.

12 odgovora na Pisac je dobar kad je nemilosrdan

  1. aleksandranm napisao:

    ..mislim da u tekstu nije sve u tome da se dopadnes nekome, onako kao zavodjenje, o cemu smo vec pisale. Mislim da je sustina dobrog teksta izlazenje iz samog sebe i podizanje praga ocekivanja, bola, uzasa, lepote, tolerancije/netolerancije. tekst je za mene izlazenje iz sfere smrtnosti u besmrtnost ma kako ona mala i mizerna bila. to je neka vrsta psihoterapije za sve zakinuto/ukinuto. za sve nedoumice, nedstatke i bedu svakodnevice. Lepota je u neocekivanom, izvan banalnog i licemernog. Tekst je uvek istina iako knjizevnost nije jedina umetnost koju gladna gutam…Knjizevnost je za mene i uteha za sve stvarne gubitke koje sam u zivotu imala, a njih je na zalost bilo i previse. Iako bih tu utehu menjala za…

    Sviđa mi se

  2. aleksandranm napisao:

    i da..svaka umetnost je za gladne. za site je hedonizam

    Sviđa mi se

  3. vesna napisao:

    bila sam na rubu da kažem da je ne samo za gladne nego za luzere – ali ne želim!

    Sviđa mi se

  4. bornaija napisao:

    “In writing, you must kill all your darlings.” – William Faulkner
    “‘Whenever you feel an impulse to perpetrate a piece of exceptionally fine writing, obey it—whole-heartedly—and delete it before sending your manuscript to press. Murder your darlings.” – Sir Arthur Thomas Quiller-Couch

    Sviđa mi se

  5. tanjat napisao:

    Ko kaže da nisi? 🙂

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Draga Tanja, ja ne znam kako da dođem na tvoj blog dok mi ne stigne obavijest o novom postu – evo, javno priznajem bruku i sramotu, pa sam ti poslala mejl o onom pitanju nevidljivosti komentara, a Dražanov odgovor kopiram i ovdje:
      “sve je podeseno, zapravo je do onoga koji napise komentar da klikne na check box prije nego klikne na objavi komentar u kome slucaju onda dobije odgovor putem email, slika je prilozena”
      Ako ne odgovoriš, znat ću da nisi primila, pa ću to ponoviti kad napišeš novi post u svom komentaru.
      Uh, osjećam se nemoćno pred ovim znanjima.

      Sviđa mi se

    • Negoslava napisao:

      samo kliknes na njenu sliku,
      http://bibliotekaxv.wordpress.com/

      Sviđa mi se

  6. vesna napisao:

    Sve mi se čini da bi naše dvije šašavoće zajedno čuda stvarale 🙂 idem sad dumati oji onog na dashboardu ;-(

    Sviđa mi se

  7. vesna napisao:

    Hvala, Negoslava. jesam. I ujedno dala glas za film, stvarno je dobar.

    Sviđa mi se

Komentiraj

