Ponedjeljak, 31 3., jutro, Zagreb

Prisluškivanje

Na Radićevoj

„Rački je počel učit grčki u stotoj godini“, kaže zlatar Mjeda, koji svako jutro, prije nego što otvori radnju, popije kavu u kafiću preko puta, iz kojega vidi ako naiđe kakva mušterija. Kad je lijepo vrijeme, sjedi na terasi ispred. Govori to čovjeku koji se čini podjednake dobi, oko sedamdeset.

Pretpostavljam da ih je nadahnula emisija Godišnjica mature, u kojoj su nastupili akademik Ibler, 101 godina, fra Bonaventura Duda, 90, i operna pjevačica Biserka Cvejić, 91. Troje vitalnih, razboritih, zanimljivih ljudi čiji je ljudski vijek koristan na Zemlji. Akademik Ibler, profesor prava, koji izgleda kao da nema ni dana više od 80 (:-) na pohvale kolega odgovara duhovito i kao da ozbiljno, a ne iz lažne skromnosti, misli da su pohvale pretjerane. Fra Bonaventura Duda, umiljati čovjek, bibličar i naš najpopularniji franjevac kaže da nikad u životu nije bio nesretan i da je uvijek bio zadovoljan malim. A Biserka Cvejić, živahna dama na čijem se licu još vidi kakva je ljepotica bila, kaže: „Prvi put da sam ja negdje najmlađa.“ Feel-good emisija.

Da je moja mama živa, jučer bi joj bio 80. rođendan.

Na Gajevoj

Ispred hotela Dubrovnik stoje dvije žene, starija, u crnini i natečenih podočnjaka, govori u mobitel: „… znaš ono ispod lijesa kaj se vidi…“ Nekome objašnjava gdje da nešto nađe?

Na Glavnom

Pred pokretnim stepenicama za Pothodnik, muškarac i žena dijele letke za Progreso grupu. (Uzela sam od oboje po jedan.). Čujem dio ženine rečenice: „… rekli bi da ih nisam nahranila…“ Jadikujući i prijekorno. Misli na djecu? Stare roditelje?

Budući da natuknice zapisujem na poleđinu posjetnice starog majstora torbara iz Prilaza, ne bacam letke za Progresso, jer im je poleđina bijela, mogu na njima pisati.

Stari majstor torbar je onaj kod kojega sam dala raditi remen od leopardove kože za bakin zlatni sat, uspomenu koju ću predati svojoj Elementarnoj. Kad sam platila, rekla sam mu da nisam zadovoljna remenom, jer izgleda kao da ga je Tarzan radio za Jane. On se uvrijedio, ali nije ponudio da mi vrati novac. Uvjeravao me da je remen “prvorazredni rad”. Stari žmukler, mislila sam. Poslije mi ga je bilo žao, jer sam shvatila da nema alate za finiji rad. Sjedi u radnjici dva sa dva, s mnogo nabacanih komada kože i kožnih predmeta donesenih na prepravak i samo s jednom šivaćom mašinom.

A Progresso grupu znam. Lani su imali prezentaciju kod nas na poslu, financijsko savjetovanje. Poslije prezentacije obratila sam im se osobno, ali za moj slučaj nisu imali nikakav savjet.

A onda me nazvala moja Elementarna Itekako Pogoda, pa do kraja puta više nisam prisluškivala nego slušala.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

2 odgovora na Ponedjeljak, 31 3., jutro, Zagreb

  1. Fenomenalan niz “crtica”, odlična montaža. “Short cuts”.

    Sviđa mi se

Komentiraj

