Novi kućni brojevi, mozgalica

Neki dan u našem su naselju osvanule nove pločice s kućnim brojevima. Najprije sam se divila: lijepo je na svojoj kući vidjeti nešto novo. Zatim sam se čudila: zašto nove pločice kad se brojevi nisu promijenili? Tek naknadno svjesno sam aktivirala svoju kritičku svijest, koja je obično troma i uspavana: zar to nije bio nepotreban trošak? Možda pločice nisu skupe, ali moglo se uštedjeti za, na primjer, sortiranje otpada, koje nam je obećano još za veljaču.

Pa sam prvo pretpostavila da onaj lopov Upravitelj opet ima pranje love, jer, budimo realni, nove pločice na okrnjenim fasadama ipak djeluju malo nastrano. Zatim sam pretpostavila da se gradonačelnik time zahvalio stanovnicima mog naselja zato što su oni stavili mesinganu pločicu zahvalnicu za lift. Zatim sam pretpostavila da su se stanovnici još jednom zahvalili gradonačelniku za lift time što su pristali na nove pločice, koje je on, iz nekog razloga, imao interesa staviti.

Zatim sam iste pločice vidjela na nekoliko haustora na Zrinjevcu, negdje čak zajedno sa starom pločicom. Potom na Prilazu. Neki su brojevi zamijenjeni, a neki, posve hrđavi, nisu. Nisam uspjela razabrati logiku.

Što da čovjek zaključi u ovoj zemlji, u kojoj nedjelo možeš dokazati samo kad je to oportuno, nego da netko ima novog kuma ili da je stari kum prešao na novi biznis, štancanje kućnih brojeva.

Ovo je prvi put da je moj vlastiti rendgen snimio sjenu na gradonačelnikovim plućima.

 

O autoru vesna

Ovo je blog o pisanju, čitanju i ljudima. Najviše o ljudima. A ja sam: Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Majka. Pišem, objavila sam četiri romana, ali ne živim od pisanja. Ne živim ni u građanskoj sigurnosti, nego u dugogodišnjoj negrađanskoj neizvjesnosti (kredit). Borim se i ne žalim se, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao…) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto što me može uništiti.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena. Bookmarkirajte stalnu vezu.

6 odgovora na Novi kućni brojevi, mozgalica

  1. Sizif napisao:

    Hmm, koliko pratim zagrebačka dešavanja, takvih senki bilo je i ranije. Pogodovanje prijateljskim firmama kod dobijanja javnih poslova… Ali, mene fascinira način na koji gospodin Bandić pojašnjava to što radi. Interesuje me da li njegova firma izdaje i energetske certifikate?

    Dok sam čitao, čekao sam da vidim da li misliš da je u toku uniformisanje brojeva po standardima EU. Ako jeste, zašto se radi zbrda-zdola…

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      nisam čula za uniformiranje brojeva po standardima EU. čak i da je tako, to bi bilo preko reda, sigurno ima važnijih standarda.
      a što se tiče “dešavanja” i gradonačelnika, svašta se priča, a ja zapisujem samo ono što sama vidim/ shvatim-

      Sviđa mi se

  2. LaBiLnA napisao:

    Ma to su kao “probne tablice” 🙂 Da vide kako vam stoje… da li se slažu sa eksterijerom, fasadom, da li idu uz karakter… 🙂

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Je, je, tako sam i ja shvatila, ma baš nam lijepo stoje, ono gledaš gore u lijepi broj, pa padneš u rupu u asfaltu, jer, budimo realni, ima nešto rupa, neznatno 🙂

      Sviđa mi se

  3. buba napisao:

    Pravilnik o izgledu i veličini ploča za označavanje imena ulica i trgova, dopunskih ploča, te pločica za označavanje zgrada brojevima:
    http://www.zagreb.hr/default.aspx?id=53736

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      kopiram Pravilnik s navedenog linka iz Bubinog komentara:
      Pravilnik o izgledu i veličini ploča za označavanje imena ulica i trgova, dopunskih ploča, te pločica za označavanje zgrada brojevima

      Gradonačelnik Grada Zagreba 17. prosinca 2012. godine donio je Pravilnik o izgledu i veličini ploča za označavanje imena ulica i trgova, dopunskih ploča te pločica za označavanje zgrada brojevima (Službeni glasnik Grada Zagreba 17/2012), kojim se propisuje izgled i veličina ploča za označavanje imena ulica i trgova, dopunskih ploča te pločica za označavanje zgrada brojevima na području Grada Zagreba. Pravilnik je stupio na snagu 1. siječnja 2013. godine.

      Njegovim donošenjem utvrđen je izgled i veličina ploča i pločica primjeren Gradu Zagrebu obzirom na Povijesnu urbanu cjelinu grada, povijesne okolnosti, a uvažavajući pritom suvremeni dizajn i tehnologiju izrade. Važno je napomenuti da Pravilnik uvodi sljedeće novine:
      područje Grada Zagreba, u smislu označavanja, dijeli se na dio Povijesne urbane cjeline Grada Zagreba (područje označavanja u staroj gradskoj jezgri) i ostalo područje Grada Zagreba, za koja se ulice, trgovi i zgrade različito označavaju (u pogledu dimenzija, boja i materijala ploča i pločica)
      uvode se i drugačije dimenzije za ploče koje se postavljaju kako na zgrade, tako i na stupove, a sve u svrhu bolje preglednosti i prihvatljivijeg dizajna
      uvode se ploče s imenom ulice ili trga koje mogu sadržavati i opis značenja imena ulice ili trga te druge dopunske informacije – dopunske ploče
      Pravilnikom se uvodi i obveza ispisa imena ulice ili trga na pločice s kućnim brojevima.

      Postojeće ploče za označavanje imena ulica i trgova i pločice za označavanje zgrada brojevima moraju se uskladiti izgledom ili zamijeniti novima u roku od 4 godine od dana stupanja na snagu Pravilnika, to jest zaključno s 31. prosinca 2016. godine.

      Podaci potrebni za izradu pločica s kućnim brojevima dostupni su na Geoportalu Zagrebačke infrastrukture prostornih podataka, te je omogućeno preuzimanje digitalnih predložaka potrebnih za tisak pločica za sve kućne brojeve u Gradu Zagrebu.

      Sviđa mi se

Komentiraj