Sirotinja je predviđena za izumiranje

Htjela sam reblogati Negoslavin post, ali nisam uspjela, pa samo kopiram link i kraj njezinog teksta:

Jedna moja prezaposlena drugarica, koja je jesenas platila dva puta “pauka” zbog parkiranja, naprasno zabranjenog pored jedne pijace, lepo reče – “Seljaku i sirotinji  je suđeno da izumre. Kome smeta što ću ja da zaustavim kola pored pijace, vraćajući se s posla, kako bih od pravih proizvođača kupila povrće? Imam utisak da nas namerno guraju u megamarkete, ispred kojih ima parkinga kolko oćeš. Naš seljak, neka crkne!”

Ako se slažete sa mnom i ako hoćete da podržite ljude iz ove priče, molim vas da šerujete ovaj tekst. Možda na taj način ovaj problem dopre do onih koji odlučuju o nihovoj sudbini. Hvala.

Jer ta pojava nije ograničena na Srbiju, ni na takozvanu regiju, pojava je globalna. Ali i nas ima. Ima nas na milijarde više nego onih koji odlučuju.

Moja teta, koju nije resio životni optimizam, znala je reći: “Sirotinjo, i Bogu si teška.”

(A što se tiče njezinog pesimizma, pokazalo se da je bio opravdan: poginula je iz čistog mira, od granate, u svojoj kuhinji, dok je kuhala ručak, samo zato što je njezin stan bio na vatrenoj liniji između Srba i Muslimana, Pofalići, Sarajevo. Simbolično bratstvo i jedinstvo: ona Hrvatica.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena. Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Sirotinja je predviđena za izumiranje

  1. aleksandranm napisao:

    Citam Rat i mir vec duze vremena, ponovo, posle milion godina. Tek sad kapiram genijalnost pisca. U jednom momentu, Napoleon sprema svoju vojsku za borbu protiv Kutuzova i kaze, parafraziram….Ranjene u boju nemojte skupljati…Dobro jutro (ja jos u pidzami lalalalala ♫♫♫♫)

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    🙂 Dobro jutro i tebi! Ispravila sve što si htjela. Bome si brza. Pročitaj iznova kraj posta, koji sam naknadno dodala, jer sam u stvari radi toga i počela cijelu operaciju… pa zaboravila 😦
    Dodala sam ti note, nadam se da se ne ljutiš 🙂

    Liked by 1 person

  3. tangolina napisao:

    Dobro jutro vrednice 🙂
    Mislim da je najveći problem što pijace kao da niču same – nikad doovljno prostora ni za pešake, a kamoli da ima parking u blizini.
    Za nepropisno parkiranje – zna se šta sledi – zašto bi bilo izuzetaka? Pa pobogu, uvek nas izuzetci nerviraju (posebno oni sa zatamljenim staklima, i točkovima od kojih bi mogla napraviti bazen)..
    A tu su i “tezgari” oni koji redovno plaćaju zakup tezge, naspram onih koji prodaju “uz put”… Čudni smo mi, tražimo red, a kad ga ima, samo gledamo kako bismo ga “razneredili”…

    Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    Da, ali, zbilja, zašto su tržni centri tako lijepo uređeni? Zašto seljaci na tržnicama, ako nisu prekupci, jedva plaćaju razne takse i tezgarine? Zašto ja kad idem s posla više ne stignem na tržnicu, jer je dekretom odlučeno do koliko će raditi, a tržni centri rade do devet navečer? Zašto mlade mame kupuju šarene bezukusne mutante povrća i voća svojoj djeci, i to u najboljem slučaju, jer većina završi na industrijskoj hrani – instant, gotovim i polugotovim jelima. Ja sam u tim stvarima – čime majke, u neznanju ili zbog siromaštva, hrane svoju djecu. A oni koji se smiju parkirati i u crkci zaštićeni crnim staklima i debelim novčanicima – to je neka druga tema.

    Sviđa mi se

  5. Ligia Luckhurst napisao:

    Vidi sto se narod raspisao! Ocigledno bolna tema. Evo serala sam Negoslavin originalni post iako moje citalastvo uglavnom ne razumije ni Hrvatski ni Srpski.
    Tangolina, postoji red koji je praktican, razuman red, a postoji red koji je smrt…
    Praktican red uvijek dopusta dzepice nereda ako imaju smisla…

    Vesna, ‘da’, i ‘da’: buduci da se na bioloski zivot jos uvijek (po navici) gleda kao na “vrijednost”, sirotinja mora polako i bolno odumirati, kao i starci. Za sada i u dogledno vrijeme bit ce s njima kao i s pusacima: vasa egzistencija nije zabranjena, samo nemate gdje ni kako egzitirati. Davljenice, nije to zabranjeno isplivati na otok koji je ogradjen 5 metara visokom zicanom ogradom.
    A poslije, za jedno 70-100 godina, ako sve nastavi ovim putem, starce (ako nisu enormno bogati) I siromasne ljude ce slobodno ubijati. Ostavit ce samo dovoljan broj da place mogu ostati niske.

    Pusa xxx

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      da, tako nekako i ja to vidim, brrrrr, još mi je gore kad ti to potvrdiš, jer si ti civilizacijski (vrenski i geografski) bliže tom raspletu

      Sviđa mi se

  6. Ligia Luckhurst napisao:

    Zaboravila sam drugi “da”: da, guraju nas u supermarket namjerno.

    Liked by 2 people

  7. aleksandranm napisao:

    to sa ubijanjem staraca je lapot, ako se ne varam.

    Sviđa mi se

  8. aleksandranm napisao:

    imam i pesmu. suvise mekana za moj ukus,al nekako pase

    Sviđa mi se

  9. Negoslava napisao:

    Ligia Luckhurst i Vesna, hvala za reblogovanje.
    I da, jutros nije bilo komunalaca… pa sam zahvaljujući tome kupila prirodne jagode, van tezge, prve prave ove sezone. Sad malo da vam pustim zazubice…sećate se jagoda našeg detinjstva? E, ove su bile baš takve. Na tezgama i u marketinam takvih nema. Oskaćene generacije- ovi mladi neće znati šta je to istinska jagoda, ovo što oni jedu su zamišljenee jagode.

    Sviđa mi se

  10. Ligia Luckhurst napisao:

    Lapot ili ne (ja ni ne znam sto ili tko je Lapot), ja sam do tog zakljucka dosla sama, promatrajuci svakodnevicu.
    Nema na cemu, Negoslava — evo moja sestricna Divna iz Beograda je serala (ne serala nego serala ha ha ha) tvoj clancic.
    Jest, Vesna, Britanija je uvijek bila avangarda, pa ce valjda I u tome biti prvi.

    Liked by 1 person

  11. Ligia Luckhurst napisao:

    Procitala sam o lapotu. Da, to je to, samo institucionalizirano ce biti jos strasnije.

    Liked by 1 person

  12. aleksandranm napisao:

    a ubijace i pisce, sigurna sam (sto nije prvi put, svakako)

    Sviđa mi se

  13. vesna napisao:

    žene, žene, kud ste zastranile!
    ajde žene, kupite gaće, grudnjake, stolnjake, jeftino ću da dam samo da prodam

    Sviđa mi se

  14. TamoiOvde napisao:

    ” Sirotinja je predviđena za izumiranje”. Ima li još koga, da mu to nije sasvim jasno ?!?

    Sviđa mi se

Komentiraj

