Bože, kako je lijepo izaći iz vecea. Dva zaključka o smrtnim grijesima. Zaboravljena podsuknja.

(Posvećeno D.)

Znam da sam o smrtnim grijesima već pisala, samo ne znam gdje ni kad. A ni što :-). O zaboravljivosti ću malo poslije.

Prvi zaključak: smrtni grijesi su individualni. Onaj popis službenih smrtnih grijeha stvar je konvencije, mijenjao se kroz povijest.

Svatko ima svoje smrtne grijehe, to su oni koji su jači od nas.

U stvari, moglo bi se reći da je smrtni grijeh onaj za koji je grešnik spreman umrijeti. Jer smrtni grijeh počiva u egu.

Škrt bi radije umro nego nekome nešto dao, tašt bi poginuo radije nego bio nevažan; onaj koji živi da bi bio nadmoćan, gazit će i rođeno dijete ako mu je moć ugrožena, žderonja će žderati i ako mu liječnik kaže da će umrijeti od debljine, lažljivac nije ni svjestan da laže, razvratnik će uvijek naći izliku, ubojica će ubiti jer je to njegov način rješavanja problema, kradljivac u krađi ne vidi ništa loše, ljenčina ne može ni zamisliti da se pokrene.

Za sve njih, život bi se pretvorio u pakao kad bi morali živjeti bez svojih grijehova. Za škrtca je pakao kad mora davati, za razvratnika kad se mora suzdržavati, za ljenčinu kad mora raditi. Griješnici su oni koji radije biraju pakao na nebu nego na zemlji.

Jedino što može pobijediti smrtni grijeh je ljubav, i to ne zauvijek. Jedino zaljubljeni ego  – ego koji je zaljubljen u drugoga – može samoga sebe na neko vrijeme stišati.

Jedan čovjek od pedesetak i nešto godina, stručnjak u svom poslu, traži načina da ode u prijevremenu mirovinu, iako mu to ni financijski niti ikako drugačije ne odgovara, iz jednog naoko trivijalnog razloga: kolegice s kojima radi dolaze na posao u osam, a pišu da su došle u sedam; s posla odlaze u tri, a pišu da su radile do četiri; velik dio radnog vremena provode na kavama, a onda dolaze raditi subotom i pišu prekovremene sate. Za to vrijeme on radi od osam do četiri, ne diže glavu s posla i plaća mu je manja nego njihova. I nije mu palo na pamet da se počne ponašati kao kolegice, jer zabušavanje nije njegov grijeh, nego njihov.

Namjerno sam izabrala sitan primjer, krupni me ubijaju u pojam.

Drugi zaključak: smrtni grijesi su urođeni. Taj zaključak nije poticajan, ali, što je tu je. Naglasite svoje dobre strane (savjet iz umijeća šminkanja).

O zaboravnosti

Ja sam u prijelaznom životnom dobu. Moja odjeća ne stari istom brzinom kao ja. U tom smislu odjeća je slična muškarcima: i oni stare sporije. Sve češće u svom vlastitom ormaru nalazim odjeću koja za mene više nije prikladna. Jutros sam izvukla svoju lijepu pamučnu, laganu, bijelu s plavim cvjetićima, najdražu ljetnu suknju. Dugo sam premišljala je li postala premladenačka za mene. Na kraju sam je ipak odlučila odjenuti, kad ću ako ne sad.

To je bila greška.

Suknja je posve prikladna, ali je od tanke, lepršave i prilično prozirne tkanine.  A ja sam zaboravila obući podsuknju. Sjetila sam se tek na pola puta.

Pouka: kad se pitaš je li nešto neumjesno za tebe, sigurno jest. Ako ništa, zbog zaboravnosti.

I jedna poticajna sitnica

Maloprije sam pred wc-om čula jednu stariju gospođu kako ushićeno uzvikuje: „Boooožeeeeee, al je lijepo izaći iz vecea!“ Nasmijala sam se, a ona mi je bez imalo nelagode objasnila: „Smetnje, znate… unutra sam bila sat vremena…“

Eto, zar život nije lijep?

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dokona domaćica. Bookmarkirajte stalnu vezu.

2 odgovora na Bože, kako je lijepo izaći iz vecea. Dva zaključka o smrtnim grijesima. Zaboravljena podsuknja.

  1. Oduzeli su nam (deo) mladosti, najbolje godine, a sada nam oduzimaju starost?

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    jel žene 🙂

    Sviđa mi se

Komentiraj

