What Makes You Classy

U englesko-hrvatskom rječniku (Filipović, 1998) riječ classy prevedena je kao prvorazredan; elegantan, otmjen. Ja bih joj dodala i profinjen i rafiniran.

Ukratko, u hrvatskom ne postoji jedna riječ koja bi pokrila sva značenja riječi classy. Zato se tom engleskom rječju koristim u ovom tekstu.

What makes you classy?

Po mom mišljenju, classy je onaj kod kojega je prvorazredno, fino i rafinirano ne samo ono što se vidi, nego i ono što se ne vidi. Da nije izvana gladac, iznutra jadac, kako se kaže na narodnom jeziku,

Jedne subote čekala sam kćer pred garderobom u dućanu dok je isprobavala traperice. Bila je gužva i sve su kabine bile zauzete, što se vidjelo po nogama koje su virile ispod zavjesa. Jedne noge bile su uočljive zbog toga što su bile u crnim čarapama, a iz jedne čarape virio je kroz veliku rupu dug palac. Bjelasao se, dizao i spuštao kao samohodno biće, dok se vlasnica izvijala navlačeći odjeću i ogledajući se. Pred vratima ju je čekala prijateljica, dovikivale su se: “Jel ti dobro?” “Mislim da je.” “Ajd izađi da vidim.” “Evo samo malo da zakopčam….” Pa sam napeto čekala kakva je vlasnica tog velikog golog palca, koji se u međuvremenu uvukao u tenisicu.

Kad! Iznenađenje: prelijepa mlada djevojka duge kose, ukusno našminkana, u lijepoj majici, uredna, dotjerana.  Da nisam vidjela palac, bila bi divna. S palcem, smiješna.

To znači ne biti classy, kad je ono što se ne vidi lošije od onoga vidljivoga.

(Predlažem da oni koji imaju poderanu čarapu obuku i izvana nešto dronjavo, tako barem neće biti kičasti.)

Lijep je osjećaj kad znaš da je kod tebe sve kako treba: tijelo oprano i mirišljavo, rublje lijepo i čisto. Ne može se osjećati dobro čovjek koji skriva poderane čarape, čak i ako ih nikad nitko neće vidjeti. Ako ih i ne može promijeniti, uvijek ih može pokrpati.

Znam da nisam otkrila ništa novo i ne bih o ovome ni pisala da nisam shvatila i ovo: jednako tako kako se može biti classy s lijepim rubljem i zakrpanom čarapom, trebalo bi biti classy i u glavi, mentalno. Ružne misli su kao poderane čarape: pokvare cijelog čovjeka.  Classy je kad ti je u glavi čisto i lijepo, ne moraš ništa skrivati, ne praviš se boljim nego što jesi i nemaš se potrebu razmetati i kinđuriti, siguran si u sebe, jer znaš što je unutra.

Classy je kad:

– nekome pomogneš, iako to znate samo ti i on; još je veća pomoć ako ne zna ni on

– hodaš brže od bakice sa štapom, stigneš prije nje do „redomata“ u banci, uzmeš listić i daš ga njoj kad se zadahtano približi, a sebi uzmeš tek sljedeći

– kad pošteno i izvrsno, prvorazredno radiš svoj posao, iako ti je plaća mala

Nije classy kad:

– ideš na koncerte na koje imaš godišnju pretplatu u Lisinskom, a ne prepoznaš kako izvrsno svira violinu anonimni ulični umjetnik

Primjeri su beskonačni, ali svima poznati, pa ih nema smisla popisivati.

(Nedovršeno, načeto.)

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

6 odgovora na What Makes You Classy

  1. Ligia Luckhurst napisao:

    A ako joj se carapa poderala pet minuta prije no sto si vidjela palac? Pa ce promijeniti kad dodje doma? Mozda bi classy osoba morala smjesta odjuriti doma kad joj se poderu carape, i to na nevidjlivom mjestu? A sto ako nema vremena… i ljudi koji kupuju traperice mogu biti u stisci s vremenom… meni se to vise puta desilo. I poderan palac mi se desio, srecom nisam morala izvaditi nogu iz cipele…. Kuzim ja sto ti hoces reci, ali samo spominjem, onako…

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    znaš, kad se čarapa tek podere, ne bude odmah velika rupa kroz koju može izviriti cijeli palac… za tako veliku rupu ipak treba vremena 🙂

    Sviđa mi se

  3. LaBiLnA napisao:

    Meni bre čarape izbušene kao Edamer 😀

    Liked by 1 person

  4. vesna napisao:

    E, al ti nisi pokondirena. još ijednom otkako te čitam nisam primijetila da se praviš finijom nego što jesi, naprotiv, praviš se manje finom 🙂 ne priznaješ lažnu finoću nego si krvava ispod kože. big difrns 🙂

    Sviđa mi se

  5. Posedujem sve pobrojano plus čarape na rupe. I fin sam i volim se praviti fin. Ukratko “vamos – tamos”.

    Sviđa mi se

Komentiraj

