Da sam slobodna

Da sam slobodna, sjedila bih ovoga trenutka za kompjutorom i pisala, kao što činim i ovakva, neslobodna. Jedino bi naslov bio drugačiji. Ne bih gledala na sat, ni pri tome razmišljala kako moram objesiti robu da se suši prije nego što odem na posao.

Ne bih išla u poštu po pošiljku, o kojoj sam dobila obavijest na žutoj ceduljici. (Zašto poštari više ne donose pakete kao nekad? Zbog paketa su prije svima bili važniji i draži, svatko je poznavao svog poštara i častio ga kad nešto donese. Sad ostave samo obavijest, a pošta ti još naplaćuje ležarinu za svaki dan koji ne dođeš po paket.)

Ne bih išla na posao, to znam sigurno, iako volim svoj posao. Kamo bih išla? Ostala kod kuće, ulijenjena time što ništa ne moram?

Da sam potpuno slobodna, možda bih radila s drugačijim ljudima, pa bi moj slobodni izbor bio odlazak na posao, među njih, na radostan rad i druženje.

Eto problema: moja potpuna sloboda podrazumijevala bi drugačiji sustav, u kojemu ne bi uspijevali samo oni s vezama, moći i drskošću.

Da sam potpuno slobodna, izabrala bih i za sebe moć, ali ne društvenu, nego svoju, osobnu moć, moć svoje osobe da ostvari ono kako želim da mi bude. Jer kažu znanstvenici da je moć nasušna[1] ljudska potreba, pri čemu nije bitna moralnost te moći. Moć je izvor unutarnjeg zadovoljstva.

Drugi problem: nema slobode bez moći.

Treći problem, ni bez novca, bar kako u ovom civilizacijskom stadiju stoje stvari.

Da sam slobodna, ne bih bila dužna za sve materijalno što sam u životu stekla (zaista stekla, zaradila! a dužna), od hrane do stana, na ovaj ili onaj način, na karticama ili u kreditima. Poštenim radom zaradila bih koliko mi treba i još mogla pomagati ne-moćnima.

Da sam potpuno slobodna, uzela bih nešto novca, kupila predivnu putnu torbu koju sam vidjela u jednom free shopu, Mont Blanc, spakirala malo stvari i otputovala negdje gdje je uvijek sunce, gdje ima mora i nema morskih pasa, iznajmila lijepu kuću s terasom i puno svjetla, s poslugom, domaćicom, čistačicom, kuharicom, sobaricom. Išla bih na masažu najmanje tri puta na dan. Učila bih svirati klavir i imala učitelja za jezik te zemlje u kojoj živim.

Čitala bih i pisala koliko mi srce želi.

Ponijela bih sa sobom nekoliko starih haljina, igle, konce, čipke, da imam što prepravljati kad mi sloboda postane besciljna.

„Jel ti ovo glupo?“

„Ne, nije. Svatko svodi slobodu na ono što želi, to je sloboda“, kaže mm.

 

[1]Nasušan = koji je prijeko potreban; najveća moguća potreba (Veliki Anić)

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

9 odgovora na Da sam slobodna

  1. Negoslava napisao:

    Draga..i tako slobodna, opet bi žudila za nečim… Čovek je prokleti tragač, nikad zadovoljan i nikad miran..

    Liked by 1 person

  2. mojra napisao:

    Eto, da živimo u istom gradu učila bih te da sviraš klavir. 😉

    Liked by 1 person

  3. tangolina napisao:

    Sad sam toliko umorna da bi mi tvoja sloboda najbolje legla, kao bih na toj terasi kraj mora mogla da spavam i blejim 🙂
    Nedostaje mi to vreme samo za mene…

    Sviđa mi se

Komentiraj

