Standardi

 

Ima puno američkih filmova o njihovim siromašnim ljudima. Iz tih filmova vidimo koliko se siromašni Amerikanci razlikuju od siromašnih Hrvata. Pri tome ne mislim na beskućnike i druge otpadnike, nego na obične siromašne građane, na normiranu sirotinju.

Jučer sam gledala film o američkom radniku čija žena obolijeva od raka. On tako malo zarađuje da mu polica osiguranja ne pokriva skupo liječenje, ali je prebogat da bi lijekove dobio besplatno, jer zarađuje više od trideset tisuća dolara na godinu. Do te točke imamo sličnosti s njima po birokratskom apsurdu.

A onda on, očajan, odlučuje opljačkati banku. Kupi masku za maškare u samoposluživanju. (To bih mogla i ja, ako prištedim na hrani.) Zatim kupi pištolj. (To bih možda isto mogla i ja, ako ne platim ratu za Q2.) Zatim kupi i brzi runaway auto. (E to nikako ne bih mogla.)

Razlika između Amerikanaca i nas je u tome što mi nemamo sredstva ni za pljačku banke. Nas su naši učinili bezopasnima. Zaigrali su se kao dijete koje kukcu otkine noge pa ga, bespomoćnoga, okrenu na leđa.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena. Bookmarkirajte stalnu vezu.

5 odgovora na Standardi

  1. Opet pišemo (skoro) o istoj stvari u isto vreme. Pričaćemo u glas na toj kavi na Jelačić placu.

    Liked by 1 person

  2. vesna napisao:

    you’ve got yourself a deal maj frend

    Liked by 1 person

  3. Ne znam e se piše “u glas” ili “uglas”. “Googlao” sam i stoji da je pravilnije “uglas”.

    Liked by 1 person

  4. LaBiLnA napisao:

    Mogao je da promeni ženu… Totalno je nemaštovit 🙂

    Liked by 1 person

  5. vesna napisao:

    🙂 🙂 🙂

    Sviđa mi se

Komentiraj

