Šunka

Jeste li zapazili kako ljudi koji rade u mesnoj industriji prestanu jesti mesne prerađevine?

Kažu da se “šunka”, ona jeftina, za narod, radi bez mesa: u velikom se bazenu miješa želatina dok se ne zgusne u čvrstu masu i zamota plastičnim omotom.

U paštete, hrenovke i kobasice melje se sve i svašta, a zatim im se dodaju mirisi, okusi, boje.

Jedna tek diplomirana tehnologinja prehrane, koja je bila na praksi u tvornici mesnih prerađevina, opisuje to ovako: “To vam je doslovno da pometu pogon i sve utrpaju u taj bazen!” Nakon prakse je povratila i od tada je ništa ne može prisiliti da okusi takvu “hranu”.

Na YouTubeu postoji video o proizvodnji popularne pileće salame poznate pod zajedničkim imenom poli: bager ubaci cijelu svinju u stroj koji je cijelu samelje u jednoličnu masu: zajedno s papcima, dlakama, crijevima i sadržajem crijeva, nametnicima. Pretpostavljam da je takvu smjesu potrebno i dezinficirati raznim kemikalijama koje su opasnije i od samih bakterija, amonijakom i drugim otrovima. Pa tko to može dati svom voljenom djetetu?

Na to ni muhe ne idu.

Ne znam samo zašto su neke od salama još uvijek pokvarljive, možda im dodaju dodatke za kvarljivost, kako bi bile uvjerljivije?

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

5 odgovora na Šunka

  1. purpleraysblog napisao:

    You’re right! I sometimes wonder why professional cooks and those whose everyday work is to prepare food are not good eaters!

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    Yes, you’re right, cooks are thin nowadays!

    Sviđa mi se

  3. Sizif napisao:

    Ja ću na srpskom:
    – znam ljude koji rade u fabrici marmelade, koji nikad u životu ne bi to jeli niti svojoj deci daju. Ali zato druga deca to jedu. I brat i ja smo, jer naši roditelji nisu radili u prehrambenoj već u metalo-prerađivačkoj indutriji (da se našalim: mi zbog toga nismo jeli ureznike, nareznice, burgije, glodala). Ja ne brinem mnogo zbog toga, jer, ipak se i ljudski organizam (možda nešto sporije, ali ipak izvesno) navikava na promene u ishrani, pa može više da podnese.
    — Moj brat je u vojsci radio u kuhinji. Mogao je pre vojske celu dvanaestospratnicu u kojoj živimo da pojede, da je slatka; otkako je doašo iz vojske (’95-te u septembru) slatko neće da okusi; zbijanje mojih nesslanih šala tim povodom ne presušuje; ipak, nikad nam nije presušilo pitanje: šta li je video tamo?

    – Kako se vreme menja, to je zaista čudo! Najpopularniji kuvar u nekad zajedničkoj zemlji bio je Stevo Karapandža. Nema te žene koja nije gledala “Male tajne velikih majstora kuhinje” i beležila recepte kuvara koji je bio sve pre nego debeo. Šta bi danas rekli za njega? Da li bi mu verovali da se sada pojavi onako mlad, a isto onako dobar?

    Eto, bilo je malo duže, ali inspirisala si me.

    Liked by 1 person

  4. vesna napisao:

    pa da mi je samo znati šta melju u marmeladu! neka si opširno odgovorio, baš ti hvala, svi bismo se trebali potruditi, koliko tko može, da mijenjamo stvari!

    Sviđa mi se

  5. LaBiLnA napisao:

    Nemojte tako! Ogadićete mi i paštetu i viršle! Kakva god govna da stavljaju, ali Podravkina Kokošja pašteta je Zakon!

    Liked by 1 person

Komentiraj

