28. 10. 2014., I ja sam sinoć legla jutros

Azijska strizibuba uništava stabla u Americi i u Europi. U Hrvatskoj se troše milijuni kuna na sječu, a taj je štetočina tako opasan da se stabla moraju i spaljivati. Azijska strizibuba došla je iz Kine s rasadnim materijalom. Opasna je zato što ovdje nema prirodnog neprijatelja. Zašto joj ne uvezu prirodnog neprijatelja?

Država već dulje vremena potiče otvaranje obrta i malih firmi za koje treba samo deset kuna. Otkad sam za to prvi put čula, podsjeća me na Ivicu i Maricu, kako su namamljeni u kuću od kolača i raznih ukusnih slatkiša samo zato da bi bili pojedeni. Jedino što je stara vještica Ivicu i Maricu tovila bar neko vrijeme, da budu što tustiji i sočniji kad ih poždere, a država glođe od početka.

Hrvatske ceste traže da kola hitne pomoći plaćaju cestarinu.

Hrvatski branitelji i dalje su na Savskoj. Svaka pojedinačna priča je potresna, a svima zajedno pripisuju se političke igre. Ja mislim da o braniteljima ne treba donositi sud nitko tko nije bio u ratu, niti njegovo mišljenje smije prevagnuti u odlukama.

Prvi tragičan događaj, smrt braniteljice koja je, iako u zrelijim godinama, taborila sa svojim sudrugovima, novinari su iskoristili do maksimuma. Jutros, još užasnija tragedija: jedan se čovjek polio benzinom i zapalio. Još veća atrakcija za medije. A taj jadni čovjek, koji se sigurno nije zapalio od sreće, pretrpio je teške opekline, ali je ostao živ. I što god da ga je morilo prije ove noći, od sada će biti još strašnije.

Sve to iz petominutnih jutarnjih vijesti. Gdje je još kraj dana.

Danju, gadljiva Muha Usrača, zuji i bljuje, bljuje i zuji, sve glasnije što je bliže plijenu, sve nervoznije kad joj izmakne. Pohlepno trlja tanke crne nožice, dugo ništa nije poždrala. Zbog tog gadnog, neprekidnog zujanja svaki dan sedam sati sjedim sa slušalicama na ušima. Već su mi se uši zalijepile za glavu od slušalica, ali zujanje kroz njih prodire, a ja tonem u namrgođenu izolaciju.

Tako je danju. A noću, dok čovjek sve to rasporedi u glavi koja boli, složi, sortira i pokuša zatvoriti u kutiju, ode noć.

„I ja sam sinoć legla jutros“, spretno i ekonomično kaže moja prijateljica.

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

5 odgovora na 28. 10. 2014., I ja sam sinoć legla jutros

  1. Sizif napisao:

    Mislim da je TBF lepo opisao braniteljske muke i odnos države i društva prema njima. Ja sam klasičan radijski slušalac, čime hoću da kažem da i ne znam imena pesama koje mi se sviđaju. Srećom, Youtube dopunjava linkom: https://www.youtube.com/watch?v=c00tsJSbdQQ
    Monetizacija hrvatskih saobrćajnica… voleo bih da budem na mestu Milanovića samo pet minuta; toliko mi je dobvoljno da potpišem izuzeće nekih od plaćanja. Ako već mora, mora da ima neko ko ne bi trebalo da plaća cestarine . Ima li iko u Hrvatskoj da pita sve hrvatske (i bivše i sadašnje) vladajuzće garniture: “Dobro ako mora, šta ste učinili da sprelčite da dođe do moranja?”

    Sviđa mi se

  2. tanjat napisao:

    Ostadoh bez daha čitajući šta je sve tu bilo!!!! 🙂

    Sviđa mi se

  3. tangolina napisao:

    Sjano napisano, jeziv sadržaj, a poznat….vrlo sličan sa ove strane tarabe.
    Uzgred, pre dva dana zadesila sam se na autoputu Niš- Bg. Pored nas protutnjao je Ivica mali, sve u zatamnjenom audiju u pratnji rotacije na džipu, proleteo je kroz posebnu traku na Bubanj potoku…Nije ga blam da puši tompus i sedi uz 6 telohranitelja da bi popio kafu, a o putarini ne verujem da ikad razmišlja 😦

    Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    Baš rječita suprotnost – hitna pomoć i ivica mali, prave osiromašene države, s tajkunima i prosjacima i ništa između

    Sviđa mi se

Komentiraj

