Ako niste sasvim mladi…

 

„Kud ideš, mama?“ pita me sin.

„Idem na kavu s dečkom iz razreda osnovne škole!“

„Hihihi“ smijulji se moj sin.

„Što je smiješno?“

„Pa… dečko“, kaže on.

A moj prijatelj iz škole i ja odmah smo se prepoznali, iako se nismo vidjeli od osmog razreda. I ustanovili  da se uopće nismo promijenili.

Znate kako to ide s godinama: kad je netko dvije godine stariji od vas, vi mislite: jadan, kako je star; a kad je netko dvadeset godina mlađi, mislite: tu smo negdje, skoro vršnjaci… Godine su relativna stvar.

U očekivanju mog skorašnjeg šezdesetog rođendana, sabirem i oduzimam. Vršnjaci i vršnjakinje, ako takvih ovdje uopće ima, ne zabrinjavajte se: prednosti su brojnije nego nedostaci.  Evo:

Prednosti:

  1. Evidentno je da nećemo umrijeti mladi.
  2. Možemo se početi sunčati pod ozonskim rupama, neće nas stići ubiti.
  3. Možemo početi pušiti, neće nas stići ubiti.
  4. Možemo početi piti, nećemo stići postati alkoholičari  (najvjerojatnije).
  5. U tim godinama ono što je ekonomično ujedno je i zdravo, na primjer malo jesti i puno pješačiti.

Nedostaci:

1.  Zaboravljivost. Ne sjećam se jesam li sinoć pred spavanje čitala ni što. Ništa lakše, rekonstruirat ću:  ako čitam svaku večer, valjda sam čitala i sinoć. Što? Knjigu koja je najgornja od tri u kojima su označivači. A možda se može stalno čitati ista knjiga, opet ušteda, mozga.

2.  Gubitak koncentracije. Katkada to nije loše, može biti izlika što skačem s teme na temu, a to volim i kad sam koncentrirana. Na primjer, skačem na vic iz Srbije, a mogao bi biti i iz Hrvatske da nije stigao na ekavici:

Dođe gost u posjet političaru i kaže: Uuuuh, kakva gajba, isplati ti se za nju i pet godina odležati!

Drugi primjer skakanja s teme na temu: Poruka za Labilnu i Grofa: jeste li promijenili mejl adrese ili samo ne odgovarate, poslala sam vam ovaj i neke druge viceve iz vaše zemlje. (Trik pitanje, da vidim čitaju li ovo. I to je prednost ove dobi, lukavost.)

A sad ozbiljno: savjeti:

  1. Kad se poslije kave dižete sa stolice, nemojte se držati za leđa ni šepuckati, kao da ste se ukočili od sjedenja, nego stisnite zube i ustanite čilo, da vas ne proglase starim i nesposobnim za rad.
  2. Vježbajte, bilo što, ne zato da biste bili mlađi od svoje dobi, nego da ne budete stariji nego što jeste; ako vježbate, uz stepenice se nećete zadahtati ništa više od mladih kolega.
  3. Ne pokušavajte izgledati kao da vam je trideset, vjerojatno ćete samo izgledati  smiješno; umjesto toga, potrudite se izgledati kao pristala šezdesetogodišnjakinja. Kad vas vide, neka pomisle: da mi je ovako izgledati u njezinim godinama, a ne: gle nju, sigurno ima bar šezdeset, a izgleda kao da joj je trideset :)!
  4. Ako bojite kosu: neka se ne vidi izrast, jer je to pitanje higijene; za muškarce: nikad ne bojite kosu, sakrivajući sijede, otkrivate glupost.
  5. Šminkajte se nevidljivo, lukavo, ali nipošto ne izlazite bez šminke: neka se vidi da „držite do sebe“, tj. da se poštujete.
  6. Budite ukorak s tehnologijom ovog doba.
  7. Odijevajte se elegantno (to ne znači skupo) i ne nosite odjeću koju je vaša kći odbacila. Vidi ono o štednji: ako malo jedete i puno hodate, možete nositi svoju staru odjeću, koja je još uvijek lijepa, jer je bila skupa i fina, kupili ste je dok još niste bili marginalac.
  8. Ne pokušavajte biti privlačni, jer je to nemoguće; budite simpatični, šarmantni, ugodni, srdačni, radoznali, to uvijek možete. Ako vam je ipak psihološki jako važno da nekome budete privlačni, pokušajte s onima koji su bar dvadeset godina stariji od vas, imate dobre šanse. Baš mi je neki dan namignuo jedan zgodan frajer, osamdesetogodišnjak.
Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

9 odgovora na Ako niste sasvim mladi…

  1. Negoslava napisao:

    Lako je tebi da pričaš… a šta da radim ja, kad mi se izrasci vide tri dana posle farbanja kose? A?
    🙂
    Živa istina- kad bih mogla da postignem sedu odjedamput…

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      znaš kako ja to radim? kupim dvije farbe: plavu i svijetlosmeđu (inače sam brineta), pa plavom farbam izrast tik uz glavu, a svijelosmeđom malo dalje, ali nikad ne farbam cijelu kosu, pa izgleda prirodno, kao da je posvijetlila na suncu, a ni ja nisam ravnomjerno sijeda, odnosno, koliko vidim sijeda sam na dva mjesta, odnosno nemam pojma koliko sam sijeda, nisam se nikad vidjela 🙂

      Sviđa mi se

    • LaBiLnA napisao:

      To je kod crne boje nemoguće. Dakle, Negoslava i ja imamo isti problem 😦

      Liked by 1 person

  2. Ligia Luckhurst napisao:

    Vesna!!! Kakva konvenciomalnost! kakav zatvor! Kakvi propisi! A sve zato da drugi — ti vrazji drugi koji su pakao — ne pomisle da mi starimo! Neces se spasiti od marginalnosti. meso ima scoju neumitnu sudbinu. Iako je to nepravedno, mladost ce se gaditi od nase starosti, jer je to zakon prirode. Kad zbilja budemo stare.

    Liked by 1 person

  3. Pa, kada nakupim dovoljno viceva za odgovor, poslaću e-mail.

    U vezi sa godinama, životna dob (i zrelost općenito) ne idu uvek ukorak. Kod nekih ljudi idu, a ipak su uspeli zadržati vedrinu, šarm, duh i time uistinu ostaju, poput autorice ovog posta, lepi zauvek.

    Liked by 1 person

  4. LaBiLnA napisao:

    Naravno da sam pročitala mail, bezobraznice! Čitam te uvek sa radošću, ali, kao što kaže Grof, sačekaj da prikupimo viceve 🙂

    Sviđa mi se

Komentiraj

