Bariš, bariš

 

KARE DELUX

 

Ako je netko nešto pomislio, pogriješio je.

Pomislila sam i ja kad sam vidjela taj natpis na velikom plakatu, KARE DELUX, a uz natpis sliku odeblje salame. Dosta dugo sam stajala dok nisam shvatila, ne zato što imam prljavu maštu, nego zbog pravopisa.

Trebalo je pisati carré de luxe ili kare de luks. Ako je riječ kare već usvojena u hrvatskom u fonetskom obliku, a de luxe nije, mogli su smisliti tekst u kojem bi kare bio u padežu, npr. karei de luxe , ili uz pridjev, npr, prvorazredni kare. Iako reklame smišljaju stručnjaci za pranje mozga i ulaženje u podsvijest, a ne stručnjaci za jezik, pismenost je ipak važna.

Doduše, možda sam samo nasjela, možda su stručnjaci za marketing namjerno povezali debelu salamu s KARE DELUX, da privuku kupce takvim asocijacijama. Bare nas.

Ako je tako, onda su potpuno promašili oni koji su pisali reklamu za kreditni program jedne banke, u čijem izlogu piše: NAJMANJA K.TA. Umjesto najmanje k.te primamljivija bi bila najniža kamata.

Na Zrinjevcu, mimoilazim se s tri dečka, tri jednostavna organizma. Najzgodniji i najviši među njima kaže: „Prvu večer kad smo se upoznali, mislim bili… onda drugu, treću… Četvrti put kad je došla, reko sam, sori, gotovo je… Bariš, bariš, pa odjebeš.“

Kao i oni s reklamama. Sve je marketing.

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena, Uncategorized i označen sa . Bookmarkirajte stalnu vezu.

10 odgovora na Bariš, bariš

  1. mojra napisao:

    Tako je to kad slušaš razgovore jednostavnih organizama 🙂

    Liked by 1 person

  2. tanjat napisao:

    Ekonomsko propagandni program. KARE DELUX ahaha 🙂

    Liked by 1 person

  3. arrow3 napisao:

    Zvuči kao oglas žigoloa: “Kara deluks, pležr ekselent, prajs tag on d him” 😀

    Sviđa mi se

  4. Sanjin napisao:

    Ne znaš što je gore, da je namjerno ili slučajno… 🙂

    Sviđa mi se

Komentiraj

