Toples u autu

Toples, aut, ivent i lamborđini

U parku koji odvaja Vukovarsku od Paromlinske i Lisinski od Skupštine sjedi dvoje tinejdžera, dečko i cura, zagrljeni. Tako zanimljivo razgovaraju da usporavam korak da čujem do kraja. On kaže: “Ne možeš reć lopta je u autu, jer bi to bilo kao da veliš lopta je u izvan, kužiš? Kak ne kužiš? Aut je izvan igrališta…”

Drago mi je da petnaestogodišnjak razmišlja o riječima, i to ispravno. Tako sam i ja objašnjavala kako se ne može reći ona se sunča u toplesu, jer toples nije odjevni predmet, nego bi trebalo reći da se sunča topless, jer to znači bez gornjeg dijela. Nikoga nisam uvjerila, ali bar sama ne govorim u toplesu. Ne govorim ni ona se sunča toples, jer bi zvučalo smiješno i kao da se pravim važna, nego kažem bez gornjeg dijela.

Jedan je neki dan ekipi u Pothodniku dokazivao da je u redu reći event jer event nije isto što i događaj, događaj može biti nešto obično, “muž tuče ženu i skupe se susjedi, to je događaj, a kad je koncert na Trgu, to je ivent”.

Meni nikad nije postalo jasno kako u Americi, Italiji, Francuskoj, Grčkoj, Španjolskoj, Njemačkoj, Skandinavijii i nepismeni ljudi (oni koji ne vide da je iza slova g slovo h) znaju da se Lamborghini kaže lamborgini, a kod nas čak i sportska novinarka na televiziji kaže lamborđini.

I nikad nisam shvatila zašto se kaže skupština, a ne skupćina, po analogiji s općina, s kojom dijeli isti korijen?

 

 

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Uncategorized. Bookmarkirajte stalnu vezu.

12 odgovora na Toples u autu

  1. tanjat napisao:

    Jezici su nam donekle različiti, ali problemi su u suštini isti. Jezik je živa tvorevina, kad to shvatimo možda počnemo i da ga negujemo. 🙂

    Super ti je tekst.

    Sviđa mi se

  2. Sanjin napisao:

    Hehe, naslov kao iz tabloida, a tekst o jeziku 🙂 Izvrsno!

    Sviđa mi se

  3. DOLCE VITA napisao:

    Gdje ste… nema Vas da pišete? 🙂 Lijep pozdrav :))))

    Liked by 1 person

  4. vesna napisao:

    zelim da ti život postane sladak ❤

    Sviđa mi se

Komentiraj

