U jednom danu

 

Dimnjačari

Prvi put otkako se sjećam, nisam dotaknula dugme i zaželjela želju kad sam  ujutro na Medvedgradskoj vidjela  dvojicu dimnjačara. Ne zato što više ne vjerujem da donose sreću, nego zato što mi je bilo neugodno da me oni vide kako to radim, žena u godinama pa vjeruje u te gluposti, u tom prizoru više nema šarma.

Jedna mlada žena priča: „Znate da se po pet dana čeka na ukop,  nemreš doć na red, takva je gužva.“

„Zbilja?“ pitam ja i odmah pomislim na statistike smrtnosti od raka po kojima je Hrvatska druga u Europi,  najveća je gustoća u ratnim područjima, ispred nas je samo Mađarska.

„Da“, kaže ona, „nemojte još umrijeti.“ Loša šala. Mogla sam reći “nemojte ni vi”, ali nisam, zvučalo bi zlobno.

Sretnem znanicu  koju dugo nisam vidjela: „Baš dobro da smo se srele, znaš li kako je Đurđa?“

„Zar nisi čula?“, kaže ona, a ja protrnem. Đurđa je naša vršnjakinja.  U ovim godinama „zar nisi čula?“ vjerojatno ne znači da je trudna, da je rodila, da je dobila novi posao, da se udala,  nema djece, pa nije mogla dobiti ni unuka, ne može biti u pitanju ništa od oblika novog života.

„Nisam“, kažem. Radije ne bih ni pitala, ali pitam: „Što?“

„Pa ona je umrla.“

Ne treba  gladan ići na odjel s hranom  ni  tužan pisati, ali, eto, baš tamo tada vuče.

O autoru vesna

Ovo je blog o pisanju, čitanju i ljudima. Najviše o ljudima. A ja sam: Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Majka. Pišem, objavila sam četiri romana, ali ne živim od pisanja. Ne živim ni u građanskoj sigurnosti, nego u dugogodišnjoj negrađanskoj neizvjesnosti (kredit). Borim se i ne žalim se, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao…) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto što me može uništiti.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku). Bookmarkirajte stalnu vezu.

6 odgovora na U jednom danu

  1. diplomiraniduduk napisao:

    Da, u nekom trenutku, iako se osećamo mladim, a mnogi tako i izgledaju, “„zar nisi čula?“ vjerojatno ne znači da je trudna, da je rodila, da je dobila novi posao, da se udala, ni išta od oblika novog života”.
    Tek to opominje da je mladost negde daleko iza leđa ili daleko ispred.

    Liked by 2 people

  2. Napisat ću jednom koment i za ovo.

    Liked by 1 person

  3. Jel, čija si ti, mala? napisao:

    Nije mi dan, draga Vesna. Imala bih mnogo toga na ovu tužnu temu.
    Nemoj umirati, neću umirati.
    Hoću da doživim neki lepši dan.
    Iz inata.
    Ljubim te, nepoznata a draga ženo, koja ispisuješ poznate misli na drugačiji, svoj način.
    Uživaj u danu ispred nas ❤

    Sviđa mi se

  4. vesna napisao:

    hvala, nepoznata a draga supatnice suputnice

    Sviđa mi se

  5. Shonery napisao:

    Ostavio sam ti nagradicu(javnu pohvalu) kod mene na blogu, pa ti svrni i priključi se, ako želiš… 🙂

    https://shonery.wordpress.com/2017/03/29/the-versatile-blogger-award/

    Sviđa mi se

Komentiraj