Reklame

Jezične nijanse

Jesu li nijanse?

Nije mi jasno zašto tekstove za reklame pišu ljudi koji nemaju smisla za pisanje, ne poštuju jezik, slabo znaju gramatiku, pravopis, sintaksu, o stilu da i ne govorim. Još manje mi je jasno zašto ih zapošljavaju oni koji proizvode reklame. Ili se i ti poslovi dobivaju preko veze kao i većina ostalih?

Već sam oguglala na afričku šljivu koja ne pada u ljekarnama  (glas je pročita točno tako, bez zareza i druge interpunkcije) ili na Biorellu, koja se uzima kod proljeva i putovanja, kao da je to dvoje podjednaka nevolja.

U zadnje vrijeme nerviraju me u jezičnom smislu puno gori primjeri.

Prvi primjer:

Samo je spriječen požar požar ugašen na vrijeme. (!!!!) Jasno je što autor hoće reći: na vrijeme je ugašen samo onaj požar koji je spriječen. Zašto to tako i ne kaže?

Drugi primjer:

Ojačajte kosti prije nego one izdaju vas. (!!!!) Smisao poruke je: ojačajte kosti prije nego što vas izdaju, nije naglasak na  vas nego na izdaju. I usput, ispravno bi bilo nego što, ali ljudi taj što često izbacuju, kao i da u budući da, misle da je tako “školovanije”.

Moja kći bi mi sad rekla: “Mama, kak si itirantna.” Ali ne mogu da ne napišem stvari koje me živciraju. Smeta li to drugima kao što smeta meni?

 

O autoru vesna

Ovo je blog o pisanju, čitanju i ljudima. Najviše o ljudima. A ja sam: Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Majka. Pišem, objavila sam četiri romana, ali ne živim od pisanja. Ne živim ni u građanskoj sigurnosti, nego u dugogodišnjoj negrađanskoj neizvjesnosti (kredit). Borim se i ne žalim se, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao…) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto što me može uništiti.
Ovaj unos je objavljen u Dnevnik vremena, vesna curo-tomic i označen sa , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

Jedan odgovor na Reklame

  1. tanjat napisao:

    Donekle si u pravu. I primeri su ok, odnosno ok su samo kao primeri. Ipak, u kopirajtingu jeste dozvoljeno i izvesno odstupanje i od uobičajenog, pa i od stroge gramatike. Ima užasa svuda, kao i mnogih drugih užasa opet svuda. Seti se reklame za Ikeu (“Ona je niska i mala… On… hahaha), pa taj požar sprečen na vreme hahaha, ali postoje sjajni kopi slogani koji zaista rade posao što bi se reklo. A Afričku šljivu (stavih naperno veliko A), sa propratnim zvukom i slikom, ne brinem ni malo. Baš ume lepo da zabavi, dok ne smori naravno.
    Veliki pozdrav ti šaljem iz beloga grada. Kiss

    Sviđa mi se

Komentiraj