Kakav je taj koji je A.T. zalio kantom g.

Istresajući govna po Tomiću, napadač je navodno rekao: „Evo ti, pa opet piši o meni!“

Pisac Ante Tomić ne smatra se žrtvom, ne voli psihologiju žrtve, kad bi se osjećao kao žrtva, to bi značilo da je napadač postigao cilj. Bio bi povezan s  napadačem. K tome, kaže, pisci su i teže stradavali zbog svog pisanja.

Ne osjeća se ni osramoćenim, kako je to rekao Slaven Letica, jer za čovjeka je sramota kad sam nešto sramotno počini.

Smiješno mu je kako je gradonačelnik rekao da je to učinio neki luđak i da je žrtva mogao biti bilo koji od njihovih sugrađana.

Netko je na nekoj mreži komentirao „Ima Boga“, a Tomić na to otrovno i lucidno odgovara: „Čudan je taj hrvatski teizam, nalazi boga u kanti govana.“

Ali, sve su to sporedna pitanja, jednako kao i dramatičan poziv HND-a, koji važno svojata problem kao da je to strukovno, a ne mnogo šire i više – ili možda niže – pitanje: Pronađite napadača, mora sudski odgovarati zbog mučnog i sramotnog napada.

Nijedno od tih pitanja nije postavljeno s prave strane.

Pravo pitanje je: kakav je čovjek koji je izveo taj pothvat i kako je to izveo. Nameću se slike, sve jedna gadnija od druge. Najprije, kako je smislio da će baš to učiniti. Kako se pripremao. Je li skupljao izmet? Koliko dugo. Čiji, gdje. Svoj? Je li odmah u kantu ili… Gdje ju je držao?  Ili je negdje sve odjednom zagrabio? Gdje se to može zagrabiti puna kanta govana? Kakav je tamo smrad? Je li imao rukavice, čizme, masku? Je li znao da će Tomić sjediti tu gdje je sjedio ili je danima živio sa svojom kantom, dok nije uvrebao žrtvu. Kakav želudac ima taj čovjek, kakav nos? Kakav um?

I kad se sve to vizualizira, zaista, lik nije zaslužio da se Tomić osjeća ni osramoćenim ni kao žrtva.

Iako, ima nešto s tim govnima…

S mojom kćeri u razred je išla jedna vrlo popularna i jednako toliko uobražena cura. U godinama kad se počinje tulumariti i opijati, ona se na jednom tulumu tako napila da se najprije popiškila, zatim i ukakala u gaće. Stupanj pijanstva kad se nekontrolirano prazne crijeva samo je korak do smrti. Iako djeca to nisu znala, znala su dovoljno da pozovu roditelje i hitnu. I nikome nije bilo smiješno što se Lana usrala i što se od nje širio nesnosan smrad.

Postalo je smiješno tek poslije. Lana nikad više nije bila ni popularna ni uobražena. Kroz ostatak školovanja provukla se nečujno i nevidljivo, a nakon škole sa svima je prekinula kontakt. I danas, desetak godina od tog događaja, kad se nađu i prisjećaju ljudi iz razreda, nju pamte po govnima.

O autoru vesna

Ovo je blog o pisanju, čitanju i ljudima. Najviše o ljudima. A ja sam: Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Majka. Pišem, objavila sam četiri romana, ali ne živim od pisanja. Ne živim ni u građanskoj sigurnosti, nego u dugogodišnjoj negrađanskoj neizvjesnosti (kredit). Borim se i ne žalim se, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao…) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto što me može uništiti.
Ovaj unos je objavljen u vesna curo-tomic. Bookmarkirajte stalnu vezu.

19 odgovora na Kakav je taj koji je A.T. zalio kantom g.

  1. LaBiLnA napisao:

    Bolesno… ovo čak ni moj mozak ne bi uspeo da osmisli 🙂

    Sviđa mi se

  2. vesna napisao:

    e moja Labilna, da si ti mjera za izopačenost, svijet bi bio Rajski vrt 🙂

    Sviđa mi se

  3. vesna napisao:

    Neogoslava, nikako da ti kažem – sviđa mi se tvoja nova slika na blogu, napokon s licem, a ne samo s kosom

    Sviđa mi se

  4. tangolina napisao:

    Lana- kraljica g. ..e strašno 🙂

    Sviđa mi se

  5. aleksandranm napisao:

    u sustini ovaj tekst treba da ti posluzi kao reper. sta se najvise cita? i da li kad vise puta pomenes g… kao ja j…. u onom tekstu o sesu na Balkanu imas povecanu citanost. pa da krenemo da se mazemo (ironija bila na racun citalaca, ne na Tvoj, naravno, da dodam za svaki slucaj)

    Sviđa mi se

  6. Koliko (i šta) čitamo, a koliko mislimo o pročitanom?

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      ponovno čitam ovaj tvoj komentar i sad razumijem što si htio reći, bar mislim: ono zamišljanje lika koji skuplja g. – to je razmišljanje o pročitanom, jelda, jelda

      Sviđa mi se

  7. vesna napisao:

    U zadnje vrijeme si hermetičan i hijeroglifičan, Grofe, pa stalno moram pitati na što točni misliš. Jel ovo općenita misao o čitanju?

    Sviđa mi se

  8. vesna napisao:

    I da nema lajka, mislila bih da sam nešto u tvojim očima pogriješila, jer nema Smješka 🙂

    Sviđa mi se

  9. jelenakovincic napisao:

    Draga Vesna, ja ne znam ko su ta dvojica (polivač i poliveni), čitala sam samo naslove u štampi, ali znam da je taj “incident” mala maca u odnosu na virtuelna govna koja loši ljudi svakodnevno prosipaju na koga stignu. Jedina razlika je što se neka govna mogu oprati a neka smrde zauvek.

    Sviđa mi se

  10. 🙂
    Kada si iznela sva moguća pitanja koje bi valjalo postaviti sebi, nakon čitanja vesti sa kantom dreka po glavi stanovnika, ovoga puta glavi građanina Tomića, pomislio sam kakve nam se razne (druge) vesti serviraju i kako na to reagujemo, koliko o tome razmišljamo i da li smo i u kolikoj meri smo sposobni da se kritički postavimo u odnosu na to (I na sadržaj i na činjenicu da nam se takav sadržaj servira (Kada da je očito da se insistira na vestima sa drastičnim sadržajima, poput dreka, poput nasilja, nesreća i to podvučeno žutim, da je prosto nemoguće izbeći ono “Kome (to) koristi?”)

    Takođe sam neko vreme mozgao na temu te konkretne vesti i onoga što si nam sama naglasila i podvukla i upatao se ono što sam napisao u komentu.

    Bolje je bez smajlija i bolje je kada je kraće, ne?

    Sviđa mi se

Komentiraj