Vrhovna presuda Strašnog suda

Quod licet…

Nakon te presude, sve teorije zavjere nabujale su i procvale kao vrt poslije kiše.  Jer kako je drugačije objasniti. A onima koji nemaju teoriju nije jasno tko je tu lud. Ili Vrhovni sud misli da je narod tako glup ili ga nije briga što narod misli. U oba slučaja, smisao je: ko šiša narod.

Kad sam se kao dijete i djevojka olako zanosila, čemu sam bila sklona, mama mi je govorila: kad se nečemu previše veseliš, uvijek se razočaraš, nemoj! Mogla mi je usaditi pesimizam, ali nije: puno sam, sve sam očekivala od ove presude. Očekivala sam pravdu za obespravljene. U Dnevniku kažu:  presuda je dvojako primljena, bankari su zadovoljni, potrošači nisu. Baš neobično.

Zar je za kredite u švicarcima presudna kamata? Je li nas to dovelo do siromaštva, prosjaštva i beskućništva, do ovakvog jadništva? Nije. Ako ja to znam, onda sigurno znaju i oni. Pa ipak su presudili da je to s valutnom klauzulom i tečajem švicarca sve po zakonu i kako treba. Kod nas je sve u redu, za razliku od Mađarske i Austrije, gdje su presudili drugačije, u korist naroda. Zašto bi Hrvatima bilo kao Mađarima i Austrijancima?  Nema razloga, zna se:  quod licet iovi, non licet bovi .

Zaista se osjećam kao stoka.

“Ja bih napisao: Zaista se osjećam kao da nemam državu”, kaže mm. “Kad su već presudili da su banke krale na kamatama, zašto ljudi moraju pojedinačno tužiti da bi to dokazali!? Tko je tu lud!”

Oglasi

O autoru vesna

Zemljanka, ljudska vrsta, ženski rod. Imam dvoje mladunaca. Objavila dva romana. Radim kao urednica obiteljskih filmova na tv. Imam nekoliko nedovršenih rukopisa. Ne živim od pisanja, ni od plaće, nego od dopuštenih a neželjenih minusa. Nisam član nijednog društva (književnika, pisaca, novinara) i nijedne udruge (čak ni sindikata) osim udruge Franak. Ne žalim se što sam zbog kredita u švicarcima pala u bijedu i neizvjesnost, naprotiv, zahvalna sam (Univerzalnoj inteligenciji, Bogu, onome tko me projicirao...) što sam dobila nevolju koju mogu podnijeti, a ne nešto čega me je strah.
Ovaj unos je objavljen u Agonada (vremenska jedinica za životnu muku), Dnevnik vremena i označen sa , . Bookmarkirajte stalnu vezu.

6 odgovora na Vrhovna presuda Strašnog suda

  1. Negoslava napisao:

    preblagu sentencu si uzela, draga Vesna, ovde treba nešto mnogo- gore

    iskreno mi je žao

    Sviđa mi se

  2. mojra napisao:

    Šta konkretno znači ta presuda za tebe? Pri tom ne mislm na razočarenje, koj mi je jasno.

    Sviđa mi se

    • vesna napisao:

      Konkretno znači da se nastavlja spor s bankom zbog kamata, koji me do sada koštao deset tisuća kuna, a da sutkinja nije htjela zauzeti stav dok ne čuje odluku. Vrhovnog suda. Kad bih spor dobila, banka bi mi mnorala vratiti oko 400 tisuća kuna, od toga bi odvjetnicima išlo deset posto plus naknade koje mi sada naplaćuju poštedno, pa bi naplatili razliku do pune tarife. I sve je to još okej, osim š’to taj spor može trajati puno duže nego što mi možemo izdržati… Ma fuj ih bilo

      Sviđa mi se

  3. tashonlash napisao:

    Čitam juče, kliknem na svidja mi se, i bilo mi teško, svako malo bih se setila šta vam se dešava. Svidja mi se ovde stoji za podršku, jako mi je žao što prolazite kroz sve to. Zaista, kao da država ne postoji. To je više od razočaranja, osetiš neko ogorčenje teško. Sa srećom vam bilo, i nadam se da će na kraju sve izaći vama u korist.

    Liked by 1 person

Komentiraj

